رییس کل دادگستری مازندران خبرداد
تاریخ: ۱۱:۵۵ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
بخشش ۲ محکوم به قصاص در تنکابن

رییس کل دادگستری مازندران گفت: ۲ محکوم به قصاص در شهرستان تنکابن پس از ۱۸ سال در قالب پویش «به احترام امام رئوف، می‌بخشم» آزاد شدند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،از دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری اظهار کرد: ۲ محکوم به قصاص نفس، پس از ۱۸ سال، با کمک مدیر کل زندان‌های استان مازندران، تلاش مستمر اعضای شعبه‌ صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان تنکابن، پیگیری‌های دادستان رامسر و پشتیبانی انجمن حمایت از زندانیان، با اعلام رضایت از سوی اولیای دم در قالب پویش «به احترام امام رئوف می‌بخشم» آزاد شدند.

رییس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با توجه به مراجعات مکرر خانواده‌ اولیای دم و مساعدت همه‌ دست‌اندرکاران، بالاخره اولیای دم پس از ۱۸ سال و به احترامِ امامِ رئوف، رضایت خود را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: فراوانی توصیه به گذشت و عفو، در ادیان آسمانی به ویژه در قرآن مجید و روایات اسلامی، حاکی از اهمیت آن است. امام علی (ع) می‌فرماید: «العفو تاج المکارم»، عفو و گذشت، زینت فضایل اخلاقی است. با بخشایش، زندگی اجتماعی رنگ صفا و صمیمیت به خود می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: امیدواریم با ترویج امر خداپسندانه‌ صلح، بخشایش و رضایت، شاهد قلع ماده‌ نزاع در همه‌ اختلافات و نهایتاً افزایش مهر و محبت، در بین همه شهروندان استان مازندران باشیم.

print

پاسخی بگذارید