تاریخ: ۱۴:۵۱ :: ۱۳۹۷/۰۵/۲۱

دومین روز هفته با پنج توقف و ۱۲ بازگشایی همراه بود که بیشتر آنها ناشی از نوسان قیمت‌های پی در پی بودند.

محمد امین خدابخش؛ در بیست و یکمین روز از مرداد ماه ۹۷ بازار سرمایه ۸۸۸ واحد به بالا بازگشت، تا اندکی مسیر به عقب رفته خود در روزهای گذشته را جبران کند. در این روز پیام های ناظران بورس و فرابورس هم همچون رشد کم‌جان بازار به کندی جریان داشت به طوری که تنها شاهد پنج توقف و ۱۲ بازگشایی بودیم. در این میان مهمترین اخبار بازار تغییر ترکیب و تعداد تولید «کفرا» و فروش ۲۱ میلیارد تومانی انباری متعلق به بیمه سامان بود.

بورس:

  • «کفرا» و تغییر در ترکیب و مقدار فروش: نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌‌های‌ نسوز ایران‌ (کفرا) با توجه به افشای اطلاعات درخصوص تغییر در ترکیب فروش از مقدار ۴۳۰۲۰ تن به مبلغ ۱۳۸ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان به مقدار ۴۴۷۴۴ تن به مبلغ ۱۵۷ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که این تغییرات با توجه به سفارشات اخذ شده و همچنین تغییر در نوع و ترکیب محصولات و نیاز صنایع به مواد نسوز صورت گرفته است.
  • دو بازگشایی بورسی: «فملی» و «کاوه» نیز که همچون بسیاری از نمادهای بازار سرمایه ایران در روزهای اخیر به علت نوسان قیمت های نامعمول متوقف شده بودند٬ امروز بازگشایی شدند. نماد ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) امروز در شرایطی به تابلوی معاملات بازگشت که در قیمت پایانی کاهشی ۲٫۰۸ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۳۶۶ تومان و ۶ ریال رسید. نماد معاملاتی فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) در بیشترین قیمت خود به ۴۲۳ تومان رسید و در نهایت با قیمت پایانی ۴۱۲ تومان و دو ریال معادل ۰٫۹۱ درصد افزایش، روز خود را به پایان برد.

فرابورس:

  • «بساما» انبار فروخت: امروز بیمه سامان با نماد معاملاتی (بساما) به علت ارائه توضیحات درباره واگذاری انبار سعید متوقف شد. این توقف بعد از آن صورت گرفت که شرکت اعلام کرد شش دانگ انبار سعید واقع در جاده قدیم کرج را به فروش رسانده است. سود ناشی از فروش این انبار بنا به نظر کارشناسی کارشناس رسمی ۲۱ میلیارد تومان است.
  • بازگشایی‌های فرابورسی: در این روز نماد معاملاتی شرکت های ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پالایش نفت لاوان (شاوان) و پالایش نفت شیراز (شراز) که به دلیل نوسان های شدید قیمتی متوقف شده بودند، بازگشایی شدند. به دنبال این بازگشایی‌های انجام شده هر سهم «ذوب» به طور متعادل معامله شد به گونه‌ای بدون کاهش قیمتی زیاد تنها با ۰٫۶ درصد افزایش در قیمت پایانی ۱۸۰ تومان و هشت ریال به انتظار فردا نشست. اما «شاوان» که برای مدتی نسبتا طولانی به  سبزپوشی عادت کرده بود٬ امروز پس از بازگشایی با کاهشی چشمگیر رو به رو شد به طوری که در میانه معاملات خود تا ۶٫۲۸ درصد کاهش ارزش را تجربه کرد و درنهایت با ۵٫۰۹ درصد کاهش با قیمت پایانی یک هزار و ۸۲۷ تومان و ۹ ریال معاملات خود را به پایان برد.

سایر رفت و آمدهای امروز بازار سرمایه ایران در جدول زیر آمده است:

13970521

print

پاسخی بگذارید