رئیس ستاد انتخابات مازندران
تاریخ: ۲۰:۳۴ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
بسترهای قانونی برای برگزاری انتخابات آتی در مازندران فراهم شد

رئیس ستاد انتخابات مازندران تعامل فرمانداران با هیأت‌های نظارت شورای نگهبان را موجب تقویت همگرایی در مسیر سلامت برگزاری انتخابات دانست و گفت: با برنامه ریزی انجام شده بسترهای قانونی برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران فراهم شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از ایسنا روح‌الله سلگی امروز در نخستین جلسه‌ای که با حضور اعضای ستاد انتخابات استان در استانداری مازندران برگزار شد، با تبریک به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت و شکست هیمنه نظام صهیونیستی و پوشالی اظهار کرد: نظام صهیونیستی سال‌ها اعلام کردند ما دارای دیوار آهنین و نفوذناپذیر هستیم؛ روز گذشته شاهد فروپاشی و فرار سربازان رژیم صهیونیستی بودیم.

وی با اعلام اینکه وعده رهبرحکیم و دور اندیش انقلاب که فرمودند، “رژیم صهیونیستی رفتنی است”، محقق شده است، افزود: بزرگترین شکست تاریخی رژیم صهیونیستی در ۷۸ سال گذشته را شاهد بودیم که از الطاف الهی است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تصریح کرد: تکامل تاریخ به نفع جبهه حق است که روز به روز عرصه را بر جبهه باطل تنگ‌تر می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اعلام اینکه ما واقف به این مسئله هستیم که انتخابات تجلی مردم سالاری دینی، آبروی نظام جمهوری اسلامی و سنبل جمهوریت نظام اسلامی است، گفت: با تمام توان برای برگزاری با شکوه انتخابات آتی تلاش می‌کنیم.

این مسئول به چهار راهبرد مورد تاکید رهبری در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: تلاش ما برای برگزاری انتخاباتی با چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت؛ به دور از جانبداری خواهد بود تا شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی کشور باشیم.

سلگی با بیان اینکه با شکل گیری هیات‌های اجرایی فرایند انتخابات در مازندران در حال انجام است، اظهار کرد: مهم‌ترین رسالت و کار اجرایی وزارت کشور برگزاری انتخابات است و ستاد اجرایی انتخابات در مازندران نیز بدون وابستگی فرایند انتخابات را با عنوان مردم سالاری دینی به کار خود ادامه می‌دهد.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اظهار اینکه تلاش ما تحقق آرمان‌های شهداست، گفت: طوفان‌های فکری در یکصد سال گذشته شکل گرفت که انقلاب اسلامی عصاره تفکرات تاریخی است.

بسترهای قانونی برای برگزاری انتخابات آتی در مازندران فراهم شد

لزوم تعامل سازنده عوامل اجرایی در انتخابات

حجت الاسلام علی اصغر زکوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات مازندران نیز با اشاره به نقش راهبردی شورای نگهبان در حفظ سلامت انتخابات گفت: براساس قانون، نظارت شورای نگهبان در انتخابات استصوابی، عام و در تمام مراحل آن است.

وی لزوم توجه به تعامل سازنده عوامل اجرایی انتخابات با عوامل نظارت شورای نگهبان را خاطرنشان کرد و افزود: تقویت تعامل قانونمند دست اندرکاران برگزاری انتخابات موجب سلامت فرآیندهای مربوطه و صیانت از آرای عمومی خواهد شد.

برخورد دستگاه قضا با تخلفات انتخاباتی

هم چنین حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران نیز با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو گفت: دستگاه قضایی با بکارگیری تمامی ابزارهای قانونی با تخلفات احتمالی در روند برگزاری رویداد مهم انتخابات برخورد خواهد کرد.

وی افزود: با تمهیدات دستگاه قضایی رسیدگی به پرونده‌های تخلفات انتخاباتی را به بعد از انتخابات موکول نخواهیم کرد.

در این جلسه روسای کمیته های ستاد انتخابات مازندران رئوس برنامه های دستگاه‌های متبوع را در روند برگزاری انتخابات اسفند ماه امسال تشریح کردند.

به گزارش ایسنا،  دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۱۴۵۳ داوطلب در مازندران پیش ثبت نام کردند که ۱۲۹۰ نفر مرد و بقیه زن هستند. تاکنون به اعتراض ۵۱۷ نفر هم رسیدگی شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

print

پاسخی بگذارید