تاریخ: ۲۳:۴۲ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
بهره‌برداری از ۱۳۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در آزادشهر آغاز شد

بهره‌برداری از ۱۳۸ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا و نیز عملیات اجرایی ۳۱ طرح دیگر در آزادشهر با مجموع اعتبار و سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۵۸ نفر، با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

دراین مراسم که روز سه‌شنبه به صورت متمرکز در مجموعه گروه صنعتی صباح آزادشهر برگزار شد، فرماندار این شهرستان گفت: از مجموع پروژه‌های هفته دولت امسال ۸۶ پروژه عمرانی و ۸۳ پروژه اقتصادی و اشتغالزا است که در بخش عمرانی ۶۱ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۲۵ طرح نیز شروع می‌شود.

سیدرسول حسینی بابیان اینکه در بخش پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزا آزادشهر نیز ۷۷ طرح افتتاحی و ۶ پروژه آغاز عملیات اجرایی است، افزود: افتتاح کارخانه قوطی سازی و نیز درمانگاه تامین اجتماعی و آغاز عملیات اجرایی دو پروژه بزرگ تولید فراورده‌های گوشتی و ظروف پلاستیکی از جمله طرح‌های شاخص این شهرستان در هفته دولت است.

حسینی همچنین بااشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی آزادشهر در تولید گیاهان دارویی مانند زعفران و گل محمدی، تولیدات باغی، زراعی و گلخانه‌ای، برلزوم توجه بیشتر به توسعه این بخش بویژه در حوزه اراضی شیبدار و طرح ترسیب کربن با تخصیص اعتبارات ویژه تاکید کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از پرداخت به موقع بهای محصول گندم و کلزا کشاورزان گلستانی توسط دولت در کمتر از ۲ ماه قدردانی کرد و از وزیر جهادکشاورزی خواست برای لغو طرح ممنوعیت کشت شالی در گلستان که مصوبه هیات دولت است، اقدام نماید.

غلامعلی کوهساری گفت: ممنوعیت کشت شالی در گلستان مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده و درخواست داریم تا حداقل کشاورزان دارای اراضی نسق نسبت به کشت محصول اقدام و تا مشخص شدن زراعت جایگزین، بقیه کشاورزان نیز به کشت شالی ادامه دهند.

وی افزود: تعیین قیمت بالاتر از نرخ دیگر نقاط کشور برای گندم تولیدی گلستان به سبب مرغوبیت بالای آن، فرآوری گندم تولیدی گلستان توسط کارخانه‌های آرد استان و انتقال آن به دیگر نقاط کشور، افزایش حقوق و مزایای جنگل‌بانان و قرق بانان منابع طبیعی به منظور جلوگیری از قاچاق چوب، تامین به موقع نهادهای کشاورزی از جمله کود فسفات که وارداتی و مورد نیاز کشت پاییزه کشاورزان و حمایت ویژه برای توسعه کشت گیاهان دارویی از دیگر انتظارات نماینده مردم رامیان  آزادشهر در مجلس شورای اسلامی از وزیر جهادکشاورزی بود.

کوهساری همچنین گفت: برخلاف خیلی از کارشناسان که گلستان را قطب کشاورزی می‌دانند اما بنده به سبب وجود مشکلات زیاد این بخش و عدم توسعه آن و نیز رتبه بالای ۱۴ استان در بحث استان‌های کشاورزی خیز کشور، چنین اعتقادی ندارم.

همچنین محمود ابراهیمی قائم مقام گروه صنعتی صباح نیز در این مراسم گفت: این گروه صنعتی، تولیدی و خدماتی که ۲۰ شرکت زیر مجموعه دارد و دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد، بنیانگذار پنیر لاکتیکی کشور است.

وی بابیان اینکه هم اکنون این مجموعه تولیدی، ۱۰ درصد پنیر مصرفی کشور را تولید می‌کند، افزود: در گروه صنعتی صباح که سالانه ۶۰ میلیون دلار صادرات دارد، چهار هزار نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند که ۷۵ درصد آنها تحصیلات کارشناسی و بالاتر دارند.

به گزارش ایرنا، کاظم خاوازی وزیر جهادکشاورزی شامگاه دوشنبه به منظور شرکت در مراسم بهره‌برداری از ۲۲۹ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان گلستان وارد گرگان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان این خطه شمالی قرار گرفت.

شهرستان آزادشهر در شرق گلستان افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

print

پاسخی بگذارید