تاریخ: ۲۲:۳۹ :: ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
بهره برداری از بزرگترین مرکز تولید زالو در کشور + تصاویر

بزرگترین مرکز تولید زالوی کشور با ظرفیت پرورش سالانه ۵۰۰ هزار قطعه زالو در بخش کجور نوشهر بهره برداری شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرد:بزرگترین و مجهزترین مرکز زالو کشور در روستای حیرت بخش کجور شهرستان نوشهر با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر و چالوس، کلاردشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار نوشهر به بهره برداری رسید.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری مازندران،این شرکت فعالیت خودش را طی ۳ سال اخیر آغاز کرده است و در سال حداقل ۵۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌کند.

هادی مرسلی مدیر عامل شرکت مزرعه تکثیر و تولید زالو گفت: ظرفیت اسمی مزرعه پرورش زالو در حلا حاضر ۵۰۰ هزار قطعه است، اما می‌توانیم در یک دوره چهار ماهه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در یک سال بین ۶ تا ۹ میلیون قطعه زالوی طبی تولید کنیم.

او با بیان اینکه این مزرعه ظرفیت تولید سالانه۳۰۰ هزار قطعه زالوی مولد را دارد، افزود: زالو‌ها در طبیعت تولید مثل یک نوبت در سال را دارند، اما با زمستان گذرانی مصنوعی در مزرعه به سه دوره در سال می‌رسد.

مرسلی ادامه داد: برای راه اندازی این مرکز حدود ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده و با راه اندازی این مرکز بستر اشتغال برای ۱۵ نفر به طور مستقیم و برای ۳۵ نفر به طور غیر مستقیم فراهم شد.

مدیر عامل شرکت مزرعه تکثیر و تولید زالو ظرفیت مورد نیاز ایران را حدود ۱۰ میلیون قطعه در سال اعلام و ابراز امیدواری کرد این مزرعه تا پنج سال آینده ۶۰ تا۷۰ درصد نیاز کشور به زالو را تامین کند.

او با بیان اینکه بخشی از زالوها نیز برای صادرات اختصاص خواهد یافت، افزود: مجوزها و مکاتبات برای صادرات زالو در حال انجام است.

مرسلی گفت: ارزش صادراتی زالو در کشور‌های حاشیه ایران ۵.۱ دلار، در کشور‌های اروپایی چهار تا ۱۱ دلار و در آمریکا ۱۶ تا ۲۵ دلار است و با توجه به ارزش بسیار بالای زالو طبی صادرات این محصول بسیار سودآور است.

بهره برداری از بزرگترین مرکز زالو کشور
بهره برداری از بزرگترین مرکز زالو کشور
بهره برداری از بزرگترین مرکز زالو کشور

print

پاسخی بگذارید