نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی
تاریخ: ۲۳:۲۳ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
توجه به اقتصاد و رونق تولید یک ضرورت است

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که   توجه به اقتصاد غیرنفتی،جنگ روانی ترامپ علیه ایران و اعمال تحریم ها ،توجه به مدیریت صحیح و خدمتگزاری مردم و فرا رسیدن هفته کارگر و پرداختن به اهمیت کارو تلاش در جامعه اسلامی  از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه  ساری :اقتصاد غیر نفتی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : برای تحقق این امر خطیر فرد فرد انسان ها باید اقتصاد غیر نفتی را به عنوان یک فرهنگ نجات بخش در زندگی فردی و اجتماعی خویش ساری و جاری کنند.
وی به کار گیری نام سال را در این راستا بسیار مهم دانست و گفت : رهبر معظم انقلاب با درایت و تیز بینی چندین سال پیاپی از عناوین اقتصادی برای نامگذاری سال استفاده فرمودند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به تقویت تولید و خرید اجناس داخلی تاکید کرد و افزود : تولید کنندگان نیز برای ارائه محصولات با کیفیت همواره مورد حمایت قرار گیرند.
وی ادامه داد : خوشبختانه به رغم تاکیدات آمریکا چندین کشور همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می دهند و ما نیز به اندازه کافی می توانیم به فروش آن بپردازیم ، اما این امر باید بخش کوچکی از صادراتمان را در برگیرد و همواره با تولید کالاهای مرغوب به این مهم بپردازیم.
خطیب جمعه ساری با اشاره به تحریم اقتصادی از سوی آمریکا ، گفت : دنیای ترامپیست بداند که زمان زورگویی ها و اختیارداری های او سر آمده و نمی تواند در مقابل اراده ملت غیور ایران ایستادگی کند.
وی اضافه کرد : تحریم ها و انواع جنایات استکبار جهانی از ایران اسلامی یک کشور فرادست ساخته و هیچ یک از زورگویان قادر به رویارویی او نیستند.
طبرسی همچنین با تبریک روز کارگر ، گفت : دستان پینه بسته و زحمت کشیده کارگران در آرامش و آسایش مردم بسیار موثر است و باید امنیت شغلی آنان فراهم شود.
وی با تاکید بر این که کارگران نباید دغدغه معیشتی داشته باشند، افزود: متاسفانه بی مهری و ظلم به کارگران و تولید کنندگان کشور را از اقتصاد غیر نفتی دور کرده است.
او ادامه داد : بارها مشاهده شده که سرمایه داران بی رحم کارخانه و مرکز تولید را خریداری کرده و با اخراج کارگران و تولید کنندگان به برج سازی می پردازد ، حال آن که این اقدام بر اقتصاد غیر نفتی لطمات جبران ناپذیری می زند.
امام جمعه ساری همچنین از مردم و نهادهای مختلف برای کمک به سیل زدگان قدردانی کرد و گفت : این وقایع تاسف بار در تمام کشورهای جهان اتفاق می افتد اما اتحاد مردم و مسئولان در هیچ یک از آنها دیده نمی شود.
۹۹۱۹/۱۶۵۴

امام جمعه گرگان: خلیج فارس در اشراف ایران است

به گزارش ایرنا آیت الله سید کاظم نور مفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان مرکز استان گلستان، به تهدید اخیر رییس جمهور امریکا مبنی توقف صادرات نفت ایران اشاره و اظهار داشت: اگر ترامپ بنا دارد دست جمهوری اسلامی را از صادرات نفت ببندد جز ضرر چیزی عایدش نخواهد شد چون تنگه هرمز در اختیار ایران است.
به گفته وی روزانه ۱۸٫۵ میلیون بشکه نفت کشورهای حاشیه خلیج فارس معادل ۳۰ درصد نیاز دنیا از تنگه هرمز تحت کنترل نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران عبور داده می شود و این نشان دهنده قدرت ایران است.
خطیب جمعه گرگان با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب که هرگونه بخواهیم نفت را می فروشیم، افزود: امریکا مطمئن باشد سیاسیتی که در پیش گرفته به نتیجه نخواهد رسید چون شرایط سیاسی کنونی دنیا با گذشته فرق کرده و خریداران نفت ایران خود را در اختیار ایالات متحده قرار نخواهند داد.
نورمفیدی گفت: به طور قطع جمهوری اسلامی ایران با رهبری مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت همچون گذشته از این پیچ اقتصادی امریکا با سربلندی عبور خواهد کرد.
خطیب جمعه گرگان همچنین با قدردانی از تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در برقراری امنیت برای تداوم پیشرفت کشور گفت: لازم است همواره قدردان جانفشانی آن ها باشیم.
وی با یادآوری فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم گفت: به نظر من از کارهای مهم این شهید والامقام این بود که اسلام را به روز معرفی کرد.

امام جمعه رشت:سپاه در تامین امنیت داخلی نقش اساسی ایفا کرده است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نمازجمعه رشت در جمع نمازگزارن این کلانشهر خطاب به مدیران شرکت ها و کارفرمایان بیان داشت: هر جا هستید ، کارگران را حمایت کنید، این قشر پشتوانه هر جامعه هستند.
وی با بیان این که کارگران در کارخانجات و شرکت ها بی منت کار می کنند، اظهار داشت: آیا این رواست که مدیر، مدیرعامل و یا کارفرما کارگر را تهدید می کند؟ آیا مدیر بالادستی حقوقش به انداره کارگرست؟
خطیب جمعه رشت با تاکید بر این که ما مدافع همه کارگران زحمتکش هستیم، خاطر نشان کرد: همانطوری که در ادارات نوشته می شود که حق با ارباب رجوع است، در کارخانجات نیز بایستی این مهم مطرح شود که حق با کارگر است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به فرمایشات رهبری در چهارشنبه گذشته در جمع کارگران اظهار داشت: رهبری در این دیدار مسئله رونق را مطرح کردند که امیدوارم حوادث سیل اخیر که در این ایام به وجود آمد، باعث این معنا نشود که موضوع رونق تولید شکل نگیرد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان این که رونق تولید از ارکان اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: رونق تولید باعث عزت کشور می شود که همه ما بایستی به این مهم توجه داشته باشیم و برای تحقق آن تلاش کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سخنان رهبری در جمع کارگران مبنی بر ترویج فرهنگ تولید و از بین بردن روحیه انتظار برای ثروت بادآورده در مردم تصریح کرد: برنامه هایی برای تفریح و تنوع در سیمای جمهوری اسلامی گذاشته می شود که شبیه بخت آزمایی و حسرت برای برخی از افراد است.
امام جمعه رشت خاطر نشان کرد: صدا و سیما مسیرش را در مسیر آرمان های انقلاب و اهداف رهبری قرار دهد و نقطه اوج خود در ایران اسلامی برسد.
وی در ادامه سخنانش در جمع نمازگزاران کلانشهر رشت در مصلی با تاکید بر این مطلب که مردم زیاد استغفار کنند که این کار موجب رحمت خدا می شود، افزود: مردم، کشاورزان و روستائیان مساجد را پرکنند، هیچ بهانه ای موجب این نشود که به مساجد نروید.

print

پاسخی بگذارید