مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد
تاریخ: ۱۴:۰۱ :: ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
تولید ۱۱ هزار و ۵۱۵ کیلوگرم عسل در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از تولید سالانه ۱۱ هزار و ۵۱۵ کیلوگرم عسل و فعالیت ۳۶ زنبوردار در این شهرستان خبر داد.

محمد هادی‌زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی بررسی وضعیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات زنبورداری در مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد، گفت: پرورش‌دهندگان زنبور عسل برای اسکان قانونی و جانمایی زنبورستان هایشان باید با نظارت و دریافت مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی پس از دریافت استعلامات لازم از منابع طبیعی، محیط زیست و تعاونی زنبورداران شهرستان اقدام کنند.

وی افزود : استقرار کلنی‌های زنبور توسط پرورش‌دهندگان بومی و غیربومی زنبور عسل در هر نقطه‌ای از شهرستان باید پس از تأیید اداره منابع طبیعی و محیط زیست با مجوز جهاد کشاورزی انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به اهمیت استقرار کلنی‌های زنبورعسل با رعایت فواصل قانونی نسبت به سایر زنبورستان ها، خاطرنشان کرد: مدیریت ساماندهی و بروزرسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، صدور دفترچه زنبورداری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلین این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم در این بخش حائز اهمیت است.

وی با اشاره به میانگین تولید سالانه ۱۱ هزار و ۵۱۵ کیلوگرم عسل با کیفیت در این شهرستان، تصریح کرد : تعداد کلنی‌های تولید عسل این شهرستان در سال جاری هزار و ۵۳۳ کلنی با میانگین عملکرد ۷.۵ کیلوگرم عسل در هر کلنی است و ۳۶ بهره‌بردار به صورت مستقیم در بخش زنبورداری محمودآباد فعالیت دارند.

print

پاسخی بگذارید