رئیس اوقاف میاندرود خبرداد
تاریخ: ۰:۱۰ :: ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
ثبت ۲ وقف جدید به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در میاندرود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود وقف را چشمه ای همیشه جاری نامید و از ثبت ۲ وقف جدید در میاندرود طی ۷ ماهه سال جاری خبر دادو افزود: مساحت این وقف ۷۰۵ متر مربع با ارزش ۲۰۰ میلیون تومان می باشد .

به گزارش اقتصاد شمال از میاندرودمحمد حسین فاضلی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۹۴ موقوفه با تعداد چهار هزارو ۹۲۵ رقبه است،  اظهار داشت : میاندرود تعداد ۹۷ مسجد، ۲۴ تکیه ،۲۹ حسینیه و ۲ دار القرآن و ۳ فاطمیه دارد.

وی دهه وقف را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حسنه وقف خواندو به برنامه های این اداره در این دهه اشاره کردو ادامه داد: نواختن زنگ وقف ، برپایی مراسم عزاداری روزهای آخر صفر، سخنرانی و ارائه عملکرد در نماز جمعه، تجلیل از مستاجرین و واقفین نمونه، اجرای همایش یاوران  وقف ، بازدید از موقوفات و رقبات شهرستان ، تجلیل از مربیان و دانش آموزان قرآنی و پیگیری مطالبات وقفی از مستاجران حقوقی و حقیقی از فعالیت های این دهه است.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۵۰ اسناد اجاره موقوفات در جهت وصول مطالبات وقفی تمدید و تجدید شد ،تصریح کرد:۴۰ هزار برگ از اطلاعات پایه رقبات در سیستم سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه تکمیل و تایید شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود  به فعالیت های این اداره اشاره و تاکید کرد:اجرای امینانه واقفین خیر اندیش، بازدید ازامامزادگان، اجرای برنامه های فرهنگی و طرح های سازمانی همچون بصیرت عاشورایی، آرامش بهاری، انجام مسابقات و فعالیت های قرآنی همچون  طرح تربیت حافظان قرآن کریم ، از جمله برنامه ها و فعالیت های انجام شده این اداره است .

فاضلی یاد آور شد: اجرای طرح ضیافت الهی،برپایی نشست فصلی هیات امنا امامزادگان، برپایی محفل انس با قرآن و برپایی مناسبت های مذهبی نیز از برنامه های اجرا شده اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود می باشد .

print

پاسخی بگذارید