تاریخ: ۲۱:۲۰ :: ۱۳۹۷/۱۰/۰۷

دوست صمیمی دختر یک خانواده پولدار تهرانی با همدستی 2 دختر و 2 پسر نقشه یک سرقت میلیونی را کشید.

 سرویس حوادث اقتصاد شمال ،مردی پولدار با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران پرده از سرقت  عجیبی برداشت و گفت: 2 پسر و 2 دختر جوان به بهانه خرید وسایل قدیمی- تزئینی وارد خانه‌ام شدند و با تهدید چاقو و قمه ابتدا دست و پایم را بستند سپس با زندانی کردن من داخل اتاق خواب، اموال داخل گاوصندوق که 2 ساعت مچی طلا و پول ایرانی، دلار، یورو، اسناد ملکی 3 باب خانه در ولیعصر(عج) و ستارخان، دفترچه حساب‌های بانکی، تعدادی سکه طلا و نقره بود و همچنین چند تخته قالیچه دستباف را سرقت کرده و سوار بر خودروی پژوی من پا به فرار گذاشتند.
وقتی پلیس با یک سرقت سازمان‌یافته روبه‌رو شد با دستور بازپرس شعبه 6 دادسرای شمیرانات پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
در این مرحله مرد پولدار در برابر افسر پرونده ایستاد و گفت: «شغل من در زمینه خرید و فروش اجناس قدیمی و تزئینی خانگی است و مغازه‌ای در محدوده میدان تجریش دارم؛ چند روز پیش از سرقت، 2 دختر جوان با مراجعه به مغازه از من درخواست خرید تعدادی وسایل تزئینی- قدیمی کردند که به بهانه سفارش قرار شد برای دیدن تعدادی از وسایل نگهداری‌شده در داخل خانه و خرید سفارشاتشان به خانه‌ام در خیابان عمار بیایند. روز قرار این 2 دختر به همراه 2 مرد 25 و 30 ساله به خانه‌ام آمدند و با ادعای اینکه با نامزد‌هایشان هستند به بهانه دیدن وسایل وارد خانه شده و خیلی سریع بعد از بسته شدن در، آن 2 جوان به سمت من حمله و با چاقو مرا زخمی‌ کردند تا اینکه مجبورم کردند به داخل یکی از اتاق‌ها بروم. در آنجا پس از بستن دست و پا، با تهدید چاقو از من کلید گاوصندوق را خواستند و من نیز از ترس جان خود محل کلید گاوصندوق را به آنها گفتم. پس از گذشت نزدیک به یک شبانه‌روز، اعضای خانواده‌ام که از چند روز پیش به  سفر رفته بودند، به خانه آمده و مرا با دست و پای بسته داخل اتاق پیدا کردند. بلافاصله پس از آزادی از داخل اتاق، به همراه همسرم نزد پلیس رفتم.
کارآگاهان همان مرحله نخست تحقیقات اطمینان پیدا کردند دزدان از ماجرای مسافرت اعضای خانواده این مرد پولدار اطلاع داشته و با استفاده از اطلاعات دقیق درباره محل کار وی و همچنین وجود اموال با ارزش در خانه‌اش با طرح و نقشه قبلی اقدام به این سرقت کرده‌اند. کارآگاهان در این شاخه به بررسی‌هایی پرداخته و اطلاع پیدا کردند یکی از دختران خانواده از یک سال پیش با دختری به نام «شقایق» دوستی داشته و در این مدت و به واسطه دوستی میان آنها، شقایق در خانه‌شان رفت و آمد داشته اما در چند روز گذشته و برخلاف وعده‌ای که با خانواده داشته، به خانه اعیانی آنها نرفته است. خانه شقایق در محدوده غرب تهران ردیابی شد و این دختر 24 ساله روز یکم مردادماه از سوی پلیس به دام افتاد. شقایق که سعی داشت خود را بی‌اطلاع و حیرت‌زده نشان دهد در بازجویی‌های فنی اعتراف کرد که با همدستی 2 دختر 24 و 26 ساله به نام‌های «مرضیه» و «مریم» دست به این سرقت زده است.
وقتی مرد پولدار عکس‌های مرضیه و مریم را دید آنان را شناسایی کرد و کارآگاهان با ردیابی‌ مخفیگاه آنها در محدوده شهرک قدس روز چهارم مردادماه آن دو را به دام انداختند.
2 دختر تبهکار که در برابر شقایق و مرد مالباخته قرار گرفتند در اعترافات خود گفتند طرح و پیشنهاد سرقت از سوی شقایق بوده و این دختر آنان را وسوسه کرده تا به چنین سرقتی دست بزنند.
این 2 خواهر در ادامه اعترافات خود گفتند که شقایق به آنها اطمینان داده بود که آنها تنها با یک بار دزدی به پول زیادی دست پیدا خواهند کرد و با این وسوسه آنها را راضی کرده تا با همدستی 2 برادر به نام‌های «عسگر» و «حسن» -30 و 27 ساله- که از مدتی پیش با آنها آشنا شده بودند، اقدام به این سرقت کنند و آنها نیز پس از طرح پیشنهاد سرقت با این دو برادر و موافقت آنها، با نقشه‌ای که از سوی شقایق طراحی شده بود، اقدام به این سرقت کرده‌اند.
دو برادر تبهکار نیز در سعادت‌آباد ردیابی شدند که در عملیات دستگیری، عسگر و حسن با وجود دستور ایست کارآگاهان قصد فرار از مخفیگاه را داشتند که کارآگاهان، حسن را از ناحیه پا مورد هدف گلوله قرار داده و برادرش را نیز دستگیر کردند. 2 برادر نیز شرکت در سرقت را پذیرفتند و محل اختفای اموال دزدی در شهر رودهن را در اختیار تیم پلیسی قرار دادند.
ا توجه به اعترافات صریح متهمان و کشف همه اموال سرقت شده، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم صادر و متهمان روانه زندان شده‌اند».

منبع:رکنا

print

پاسخی بگذارید