تاریخ: ۱۳:۳۷ :: ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
جابه‌جایی یک میلیون و ۴۸۸ هزار نفر مسافر در مازندران

یک میلیون و ۴۸۸ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران جابجا شده است.

عیسی خادمی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۳۷ مسافر از ابتدای سال تاکنون در مازندران جابجا شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

او افزود: از این تعداد مسافر ۵۴۹ هزار و ۸۸۱ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۳۲۶ هزار و ۶۹۲ نفر با مینی بوس و ۶۱۱ هزار و ۶۶۴ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

خادمی گفت: قبل از صدور بلیط در پیشخوان فروش بلیط، وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می‌شود.

او افزود: فعالیت غیر مجاز سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و… در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است،بنابراین توصیه می‌گردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیت‌های فراوانی همچون امنیت سفر، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفه‌ای و… هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده کنند.

او افزود: در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده به گونه‌ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به ارائه می‌گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

خادمی گفت: در سیستم حمل‌و‌نقل زمینی، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل ونقل هستند.

در مازندران ۱۹۳ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر دارای پروانه فعالیت و فعال می‌باشند.

print

پاسخی بگذارید