تاریخ: ۱۶:۲۹ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
رئیس جمهور بیش از چهار هزار واحد مسکونی مازندران را افتتاح کرد

همزمان با گرامیداشت هفته دولت و در آیین افتتاح همزمان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی باحضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، کلید چهار هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مازندران امروز یکشنبه به مردم و متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، به نقل از  روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور رئیس جمهور و اعضای شورای عالی مسکن، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح و کلید چهار هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مازندران نیز توسط استاندر تحویل مردم شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در آیین افتتاح طرح های نهضت ملی مسکن مازندران که در محل طرح گام ۲ مسکن مهر رامسر برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با هفته دولت، با حضور رئیس‌ جمهور و وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در کشور افتتاح شد و سهم مازندران ۴ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی است.

علی دیوسالار با بیان اینکه افتتاح‌ مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی در بافت‌های فرسوده، خود مالکی، مسکن روستایی و مسکن های حمایتی دولت و واحدهای باقی مانده مسکن مهر است خاطرنشان کرد: همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته دولت، یکهزار و ۸۶ واحد مسکن مهر، یکهزار و ۸۲۶ واحد مسکن خودمالکی، ۳۴۹ واحد مسکن بازآفرینی و یکهزار و ۲۹ واحد مسکن روستایی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۸۳۶ واحد مسکن در شهرهای ساری، آمل، رویان، محمودآباد و شیرگاه در حال راه اندازی است، اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح‌ها در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۱۱ هکتار زمین در هفته دولت آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن مازندران ۱۵۵ هزار واحد ساخته می‌شود، عمده طرح نهضت ملی مسکن در این استان را در بخش خودمالکی، مستقر در بافت فرسوده و مسکن روستایی اعلام کرد که تا سال ۱۴۰۴ روند اجرای آن باید تکمیل شود.

دیوسالار گفت: برای خانه دار شدن مردم، دولت زمین را رایگان و یا با اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار می‌دهد و هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخشی دیگر نیز با دریافت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان محقق می‌شود.

دیوسالار تصریح کرد: برای ۱۵۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در مازندران، یکهزار و ۵۵۰ هزار هکتار زمین نیاز است که حدود ۹۰۰ هکتار آن تاکنون شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.
طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.
همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.

print

پاسخی بگذارید