تاریخ: ۲۳:۴۸ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
خرید و فروش ارز در معابر جرم است

دادستان تهران به خریداران و فروشندگان ارز در معابر هشدار داد این اقدام جرم است.

به گزارش اقتصاد شمال ،به نقل از قوه قضاییه، عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه ششمین کمیته مقابله با گرانفروشی در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه دستگیری دلالان ارز اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که در شعب ویژه انجام شده تمرکز بر پرونده‌های ارزی بود که تعدادی متهم ارزی در بازداشت هستند. این افراد یا ارز را گرفته و کالا وارد نکرده‌اند و یا ارزی که آورده‌اند را در بازار آزاد فروخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم این پرونده به دلالان ارزی اختصاص دارد، ادامه داد: این افراد به صورت غیرمجاز به فروش ارز اقدام می‌کردند که با همکاری پلیس و بانک مرکزی چند کار مهم در این زمینه صورت گرفت. اول اینکه ۱۵ طرح عملیاتی برای جمع آوری دلالان ارز انجام شده و حدود ۸۰ کیفرخواست صادر شده و و محاکمه شده‌اند و اکنون ۶۰ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به همین لحاظ در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند.

دادستان تهران به کسانی که در معابر به خرید و فروش ارز اقدام می‌کنند برای یکبار دیگر هشدار داد و گفت: این اقدام جرم است و خرید و فروش ارز باید در سیستم بانکی و موسسات معتبری که بانک مرکزی اعلام می‌کند، انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همکاری با پلیس و بانک مرکزی در این زمینه و طرح‌های پلیس کماکان ادامه دارد و بانک مرکزی از طرح دادستانی حمایت کرده و همکاری خوبی داشته است. دادستان تهران بیان داشت: کسانی که در حال حاضر محکوم شده‌اند یا دستگاه POS‌در خیابان به همراه داشته‌اند و یا مقادیر بسیار زیادی ارز از آنها کشف شده است. برخی هم چهره‌های پنهان این نحوه توزیع ارز هستند که تعدادی در این پرونده‌ها ارزی دستگیر شده‌اند و حساب‌های تعدادی هم بسته شده است.

جعفری دولت آبادی به همه کسانی که در پشت پرده فروش ارز نقش دارند هشدار داد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی این افراد را نظارت می‌کنند و به نوبت سراغ آنها خواهیم رفت و از آنجایی که ارز تاثیر زیادی بر سایر کالاها دارد پرونده‌های مربوط به آن در حوزه اتهام اخلال در نظام اقتصادی قابل بررسی است.

دادستان تهران با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده وظیفه سنگینی دارد و به همه وظایفش عمل نمی‌کند، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم سازمان حمایت نظارت بر قیمت‌ها است البته مدعی هستند که باید کسی شکایت کند که از همین جا اعلام می‌کنم که دادستانی مدعی این امر است؛ چرا که مردم از تفاوت و آشفتگی قیمت‌ها و بی قیمت بودن گلایه دارند.

وی تاکید کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده باید به وظیفه قانونی خود عمل کند تا بخشی از مشکلات حل شود. دادستان تهران افزود: دولت ابتکار عمل در تامین و توزیع کالای اساسی داشته باشد و نگذارند محتکران و مفسدان با عزت مردم بازی کنند.

print

پاسخی بگذارید