تاریخ: ۱۶:۰۹ :: ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
ذخیره گندم در ایده آل‌ترین شرایط

موجودی ذخیره گندم در مازندران از ۱۷۰ هزارتن عبور کرد و در بهترین شرایط قرار دارد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: همزمان با افزایش ۴۲ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۳۰ هزارتن گندم نیز از سایر استان‌ها وارد سیلو‌های استان شده است.

او با اشاره به خرید تضمینی ۱۱۶ هزارتن گندم در استان مازندران و ورود گندم از سایر استان ها، افزود: موجودی ذخیره گندم در سیلوی مرکزی نکا و سیلو‌های بخش خصوصی در استان به رقمی بالغ بر ۱۷۰ هزارتن رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: محصول خریداری شده از کشاورزان مازندرانی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، بیشتر گندم‌های ورودی به استان نیز تولید شده در استان‌های با کیفیت بالای گندم می‌باشد.

وفائی نژاد با بیان اینکه در صدد هستیم برای تامین گندم استان از روش‌های جایگزین حمل جاده‌ای استفاده کنیم گفت: امسال به منظور کاهش هزینه‌های تمام شده و سرعت عمل بیشتر در تامین گندم از سایر استان‌ها، تقویت حمل ریلی و تامین گندم از استان‌هایی که امکان حمل از طریق خطوط ریلی برایشان میسر است مانند هرمزگان، خوزستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اینکه قابلیت استفاده از خطوط ریلی از نقاط قوت سیلوی ۱۰۳ هزارتنی استان در شهرستان نکا است، افزود: حدود ۵۰ هزار تن گندم از ابتدای امسال تاکنون از طریق خطوط ریلی به سیلوی شهید میرزاپور نکا حمل شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران کاهش هزینه‌های تمام شده جابجایی کالا، کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، کاهش تصافات جاده‌ای، آلایندگی کمتر، کاهش هزینه‌های سوخت، سرعت عمل در ورود کالا به استان و افزایش ذخیره استراتژیک را از مزایای این نوع حمل اعلام کرد و ادامه داد: مازندران از معدود استان‌هایی است که ضرورت دارد گندم مصرفی خود را از مبادی و روش‌های متنوعی تامین کند.

print

پاسخی بگذارید