تاریخ: ۱۴:۰۹ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ۲ شهر مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه در زمینه آلودگی هوا کاملا ضعف داریم، گفت: مقرر شد ایستگاه‌های هواشناسی در ‌شهرستان نکا باتوجه به وجود نیروگاه شهید سلیمی و در شهرستان آمل باتوجه به وجود کارخانه‌ها راه‌اندازی شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره آلودگی هوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: در بحث آلودگی هوا سنجنده‌ای در استان مازندران نداریم.

وی افزود: تا زمانی که وضعیت آلودگی هوا در مازندران اندازه‌گیری نشود، نمی‌توان توصیف کرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اعلام اینکه در زمینه آلودگی هوا کاملا ضعف داریم، تصریح کرد: در زمینه آلودگی هوا، نیروگاه سلیمی نکا، هوای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رضوی اضافه کرد: موضوع دیگر بحث ورودی‌های بالای خودروها است که حجم بالای آلودگی هوا را وارد مازندران می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر که آلودگی هوای استان را تشدید می‌کند، آتش زدن کاه و کلش است که هیچ قانونی از این موضوع حمایت نکرد و کسی برای آتش زدن و آلودگی هوا دلش نسوخت.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: جلوی آتش زدن کاه و کلش در استان باید گرفته شود.

رضوی با اعلام اینکه مازندران جز استان‌های آلوده کشور است، اظهار کرد: این موضوع در زمان بارش موجب باران‌های اسیدی شده که خاک استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در ارتباط با راه‌اندازی ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای مازندران، گفت: مقرر شد ایستگاه‌های هواشناسی در ‌شهرستان نکا باتوجه به وجود نیروگاه شهید سلیمی و در شهرستان آمل باتوجه به وجود کارخانه‌ها راه‌اندازی شود.

print

پاسخی بگذارید