مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت در ۴ ماهه نخست سال جاری میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرامیرآباد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بیش از ۲ برابری برخوردار بوده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ، به نقل از روابط عمومی بندرامیرآباد ؛ سیاوش رضوانی با اعلام این خبر اظهار داشت بندرامیرآباد با بهره‌ گیری  از مدرن ترین تجهیزات بندری به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر در تلاش است پس از به دست آوردن سهم بیش از ۶۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور  ، نقش مهمی را در جابجایی کانتینر در سطح بنادر حاشیه دریای خزر ایفا نماید.

وی با اشاره به اینکه بندرامیرآباد به عنوان هاب غلات شمال کشور ، بندری با ظرفیت بالای تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای شمرده می شود افزود میزان وزنی کالاهای کانتینری جابجا شده در این مدت نیز ۱۹۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مدیر بندرامیرآباد همچنین یادآور شد ” یکی از برنامه های راهبردی این بندر افزایش تنوع و ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر و حوز CIS می باشد و یکی از شاخصه های تخلیه و بارگیری کانتینر در سال جاری متنوع بودن کالاها آن ، از قبیل کالاهای مصرفی و کالاهای ساختمانی می باشد.”

print

پاسخی بگذارید