تاریخ: ۲۱:۳۴ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
رکوردشکنی مصرف برق در مازندران

مصرف برق در مازندران امروز شنبه ۲۱ مردادماه رکورد بالاترین مصرف پارسال در استان را شکست.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،با افزایش گرمای هوا در مازندران طی روز‌های اخیر، مصرف برق در شبکه توزیع برق مازندران (گلوگاه تا فریدونکنار) به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است به طوری که ظهر امروز  شنبه ۲۱ مردادماه با افزایش مصرف برق در مازندران رکورد بالاترین مصرف سال گذشته در استان زده شد.

سیدکاظم حسینی کارنامی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: ماکزیمم پیک مصرف مشترکین برقحوزه توزیع برق مازندران امروز ۲۱ مرداد به عدد ۲۳۱۰ مگاوات رسیده است که یک رکورد محسوب می شود.

او  ادامه داد:مصرف ۲۳۱۰مگاوات برق امروز  در حالی در استان ثبت شده است که ماکزیمم مصرف در دوره پیک تابستان پارسال  ۲۲۳۰ مگاوات در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده بود.

حسینی کارنامی مهمترین دلیل افزایش مصرف برق را گرمای دمای هوا در روز‌های اخیر دانست و  از مردم خواست با مدیریت صحیح و صرفه جویی در مصرف برق به سایر شهروندان و خدمتگذاران خود در صنعت برق کشور یاری کنند تا در سال جاری شبکه برق پایدار و به دور از خاموشی داشته باشیم.

حسینی کارنامی از همراهی همیشگی مردم در مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال قدردانی کرد و از آنان خواست ضمن قرار دادن درجه کولر در دمای ۲۴ درجه سانتی گراد و استفاده از لامپ‌های کم مصرف، تجهیزات پرمصرف برق را در پیک مصرف از ۱۱ صبح تا ۱۸ و از ۲۰ تا ۲۳ روشن نکنند.

print

پاسخی بگذارید