رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا خبرداد
تاریخ: ۱۰:۵۴ :: ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
ساخت بیش از ۷ هزار قطعه نیروگاهی در داخل

بیش از ۷ هزار و یکصد قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا در داخل کشور بومی سازی شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسینعلی تازیکی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: با مشارکت فنی، مدیریت و پیگیری اداره ساخت داخل نیروگاه شهید سلیمی نکا و توانمندی سازندگان داخل کشور، بیش از ۷ هزار و یکصد قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا در سال گذشته بومی سازی شد.

او افزود: در پی تحریم‌های ظالمانه دشمنان بخصوص در سال‌های اخیر و با توجه به اهمیت تولید پایدار برق، ۲۶۱ نوع و به تعداد ۷۱۰۴ قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا با مشارکت متخصصان فنی نیروگاه و همت و ابتکار سازندگان، تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور از طریق مهندسی معکوس تولید و با موفقیت در نیروگاه نکا نصب و بهره برداری گردید.

تازیکه گفت: از ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۲۱۰۰ نوع قطعه مورد نیاز نیروگاه نکا به تعداد بالغ بر ۸۰ هزار عدد در داخل کشور بومی سازی شد.

این مجتمع نیروگاهی از چهار واحد‎ ۴۴۰مگاواتی بخار، ۲ واحد سیکل ترکیبی گازی با قدرت اسمی ۱۳۷.۵ مگاوات، یک واحد بخار دیگر با قدرت ‎ ۱۶۰ مگاوات و ۲ واحد ۹.۵ مگاواتی توربواکسپندر تشکیل شده است

فعالیت این واحد‌ها وابستگی اساسی و زیادی به روند تعمیر و نگهداری دارد، به طوری که واحد‌های بخار نیروگاه پس از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد به تعمیرات نیمه‌اساسی نیاز دارند و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد نیز تعمیرات اساسی آن‌ها ضروری است.

print

پاسخی بگذارید