تاریخ: ۱۴:۵۷ :: ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
سفره یلدا در عمارت قاجاری

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری آیین یلدا در عمارت قاجاری و موزه تاریخ شهر ساری خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت:آیین یلدای مازندران فردا چهارشنبه ۲۹ آذرماه جاری راس ساعت ۱۸ در عمارت قاجاری موزه تاریخ شهر ساری برگزار می‌شود و شرکت برای عموم مردم و علاقمندان به حوزه فرهنگ و میراث‌ فرهنگی آزاد است.

او با اشاره به برگزاری آیین جهانی یلدا به عنوان میراث مشترک ایران و افقانستان، افزود حافظ خوانی، موسیقی سنتی، بازی‌های محلی و قصه‌خوانی از جمله برنامه‌های است که در این روز اجرا می‌شود.

ایزدی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت در شهرستان‌های استان در مکان‌های تاریخی با محوریت خانواده برگزار می‌شود.

او با اشاره به جایگاه یلدا به‌عنوان فرهنگ عمومی در جامعه، گفت: ثبت یلدا به عنوان میراث ناملموس جهانی، حفظ و پویایی بیش از پیش این آیین باستانی را تضمین می‌کند

ایزدی از آیین‌های نظیر یلدا که در سراسر کشور مطابق با باور‌های بومی – محلی برپا می‌شود به عنوان یک فرصت گردشگری یاد کرد و افزود: باید به برگزاری رویداد‌های سنتی به صورت ویژه پرداخته شود چراکه این رویداد‌ها نقش مهمی در حفظ و ارتقای فرهنگ و میراث فرهنگی جامعه دارند و به تقویت ارتباطات اجتماعی، تعامل بین افراد و ترویج هویت فرهنگی و در نتیجه ایجاد فرصت‌های اقتصادی کمک می‌کنند.

print

پاسخی بگذارید