گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۰:۳۴ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۷ آذر

بازار امروز با افزایش عرضه در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد.

امروز دوشنبه (۱۷ آذر ماه) بازار با افزایش عرضه در اکثر نمادها آغاز بکار کرد.

جدول عرضه وتقاضا بورس و فرا بورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۷ آذر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۷ آذر

در گروه خودرویی‌ها نماد خساپا با رشد بیش از ۴ درصد در قیمت ۳۳۸ تومان داد و ستد می‌شود. خودرو در محدوده منفی ۱ درصد قرار دارد. خگستر در سقف قیمت روزانه بالای ۵۰۰ تومان دنبال می‌شود.

بانکی‌ها در محدوده‌های منفی قرار گرفتند. وتجارت افت ۳ درصدی دارد و در قیمت ۳۸۶ تومان دنبال می‌شود. وبملت در قیمت ۴۳۶ تومان قرار دارد. دی افت ۱ درصد دارد و در قیمت ۵۲۵۰ تومان داد و ستد می‌شود.

در گروه فلزات اساسی نماد ذوب در قیمت ۵۵۹ تومان افت ۳ درصدی را تجربه می‌کند.

فولاد در قیمت ۱۴۳۹ تومان افت ۲ درصد دارد.

فخوز با افزایش تقاضا همراه است و در محدوده مثبت ۳ درصد قرار دارد.

نماد خودرو در یک قدمی سبز پوشی قرار گرفت و در قیمت ۴۲۹ تومان در حال داد و ستد است. خساپا بعد از معاملات ۱ میلیارد سهمی در حال حاضر با صف خرید بیش از ۲۵۰ میلیون سهمی همراه است.

در گروه فرآورده‌های نفتی نماد شپنا در محدوده صفر تابلو و با نوسان مثبت همراه شد و شتران با رشد قیمت همراه شد و در قیمت ۱۵۰۰ تومان دنبال می‌شود. شبریز با صف خرید دنبال می‌شود. شبندر پیشروی ۴ درصدی دارد و در قیمت ۳۲۲۱ تومان داد و ستد می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هزار و ۳۸۰واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۴هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۴درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۲۳۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۶۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۵میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود سه هزار و ۱۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۹۳۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به حدود دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید چخزر، خودکفا و کگهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام صنایع چوب خزر کاسپین بیش از ۳۲۵میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گشان، فوکا و فاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۱۶۵میلیارد تومان (۳۷درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر ۷۳۵میلیارد تومان (۷۹درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۵نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است.گفتنی است حجم صف صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) به ۵۲.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای حدود ۳۹۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن بیش از ۳۰۶میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه « هتل و رستوران» با فشار فروش ۱۹۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۶درصد از چهار هزار و ۱۱۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع پنج هزار و ۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۱درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹هزار و ۱۹۲میلیارد تومان خواهد رسید.

print

پاسخی بگذارید