تاریخ: ۱۸:۵۷ :: ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
شناسایی ۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس

مدیرکل شیلات مازندران از شناسایی ۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،کریم زاده مدیرکل شیلات مازندران گفت: ۸۴ فرصت سرمایه‌گذاری شیلاتی در استان شناسایی شده که ۶۰ فرصت مذکور در بخش پرورش ماهی درقفس‌های دریایی است.

او افزود:با وجود ناملایمات اقتصادی، تحول خوبی در بخش پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در سال بهره برداری ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در استان اتفاق افتاد که تعداد ۱۴ قفس دردریا ماهیدار شده و در مدار تولید قرار گرفتند.

کریم زاده گفت:با تلاش‌های شبانه روزی سرمایه گذاران و تولید کنندگان این بخش بیش از ۴۶۰ تن ماهی تولید و به بازار عرضه شد که از لحاظ تامین بخشی از پروتیین مورد نیاز جامعه، در آمد زایی و اشتغال بسیار مهم می‌باشد.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از دوثروت عظیم استان (دریا و جنگل)، ایجاد بستر‌های مناسب و سهولت در سرمایه گذاری برای پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را از جمله اولویت شیلات مازندران دانست.

کریم زاده در ادامه با اشاره به وجود محدودیت‌های منابع آبی و ارضی، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را از نظر اقتصادی به صرفه با بازدهی بالا و خطرات کمتر برشمرد و از مشارکت تعاونی‌های صیادی پره استان در این طرح که برای نخستین بار در بین استان‌های شمالی کشور انجام گرفت تقدیر کرد.

print

پاسخی بگذارید