تاریخ: ۹:۲۴ :: ۱۳۹۶/۱۰/۰۵

هر چند بازار ارز در ماه گذشته با نوسان قیمتی مواجه و میزان معاملات با رونق همراه شده بود اما نسبی شدن شرایط در این بازار معاملات را کاهش داده و صرافان پیش بینی می‌کنند این روند ادامه یابد.

گزارش میدانی  از بازار ارز حاکی است، صرافان بازار ارز در محدوده میدان فردوسی تا چهار راه استانبول این روزها جوابگوی متقاضیان کمی نسبت به ماه گذشته هستند و این بازار دیگر رونق ماه گذشته که قیمت ها رو به بالا بود را ندارد.

البته صرافان می گویند بانک مرکزی در هفته های اخیر نرخ ارز بانکی را نسبت به ماه گذشته کاهش داده و حتی روزانه نرخ ها را با افت بیشتر ی در صرافی های بانکی عرضه می کنند. صرافان معتقدند که این راهبرد بانک مرکزی باعث شده تا قیمت ها سمت و سوی کاهشی به خود گرفته و بازار دوباره روی تعادل را به خود ببیند.

هر چند بازار ارز در هفته های گذشته با هجوم متقاضی مواجه شده و انواع ارز نیز در این بازار نایاب شده بود اما این روزها با به تعادل رسیدن بازار، عرضه انواع ارز به میزان مورد نیاز انجام می شود.

با وجودی که بانک مرکزی به دلیل شرایط اقتصادی نرخ دلار بانکی را در ماه گذشته با افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ تومانی عرضه می‌کرد اما این روز ها بانک مرکزی دلار را با روند کاهشی به بازار عرضه می کند.

بانک مرکزی دلار بانکی را در روز گذشته ۴١۶٢ تومان به صرافی های بانکی عرضه کرد و هم اکنون در لحظه تنظیم این خبر هر ۱۰ هزار دلار بانکی ۴ هزار و ۱۷۸ تومان معامله می شود. همچنین صرافان بازار ارز معتقدند که با توجه به شواهد و همچنین با توجه به تجربه سال های گذشته نرخ انواع ارز و به خصوص دلار از ماه جاری تا عید نوروز روند کاهش را طی خواهد کرد.

صرافان بازار نرخ دلار آزاد را (در لحظه تنظیم خبر) چهار هزار و ۱۸۰ تومان، هر یورو را ۵ هزا رو ۲۰ تومان و هر پوند را ۵ هزار و ۶۶۰ تومان تعیین کرده اند. البته بانک مرکزی در روز جاری و تاکنون ارز را در بازار عرضه نکرده و بازار ارز در روز جاری در انتظار عرضه ارز بانکی به سر می برد.

یادآور می شود، دلار آمریکا در روز گذشته با ۶ تومان افت نسبت به روز قبل از آن ۴ هزار و ۱۸۴ تومان، هر یورو با ۶ تومان افزایش ۵ هزار و ۳۳ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۲ تومان رشد ۵ هزار و ۷۲۰ تومان داد و ستد می شد.

منبع:شبکه بانکی

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید