تاریخ: ۷:۴۰ :: ۱۴۰۲/۰۵/۲۶
علت صف های بنزینی چیست؟

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ۱۷ میلیارد لیتر عرضه‌ بنزینی که طی امسال داشته‌ایم نشان می‌دهد علی‌رغم رشد مصرف مشکلی در عرضه نداریم.

به گزارش اقتصاد گستر شمال سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در خبر ۲۱ گفت: دارندگان خودرو در کارت سوخت خود ۶۰ لیتر سهمیه بنزین با نرخ اول  و ۱۵۰ لیتر هم با نرخ دوم را دارند.

او افزود: طبق قانون باید از کارت های سوخت شخصی استفاده شود. سال گذشته ۴ میلیون کارت سوخت صادر کردیم. طی امسال ۱۷ میلیارد لیتر بنزین عرضه شده که رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

سالاری گفت: ۶۰ درصد حمل و نقل ما از طریق جاده‌ انجام می‌شود و امسال رشد ۵ درصدی حمل و نقل جاده‌ای را نسبت به سال قبل داشته ایم که بخشی از رشد مصرف بنزین ناشی از رشد تردد جاده‌ای است.

مدیرعامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: سال قبل به ۱.۵ میلیون خودروی نوشماره کارت سوخت دادیم و امسال هم ۲۲۰ هزار کارت سوخت جدید صادر شده است.

او ادامه داد: میزان خودرو با تعداد جایگاه همخوانی ندارد . در تهران ۳۴۰ جایگاه داریم اما مصرف آن معادل ۳ استان کشور است. روزانه ۹ میلیون تراکنش داریم.

سالاری در خصوص علت تشکیل صف‌های بنزین در چند روز اخیر  گفت:  یکی از علت های تشکیل صف شایعاتی است که از سوی رسانه های معاند مطرح می شود.

او ادامه داد:  ۱۷ میلیارد لیتر عرضه‌ بنزینی که طی امسال داشتیم نشان می دهد علی رغم رشد مصرف مشکلی در عرضه نداریم.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف بنزین ۱۱۹ میلیون لیتر بوده و همین میزان هم عرضه شده است. نسبت به سال گذشته ۱۵۰ میلیون منابع ذخیره سازی بیشتر شده است. سعی داریم با مدیریت و همکاری همه بخش های مرتبط در هیچ جایگاهی مشکلی در خصوص عرضه نداشته باشیم.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید