تاریخ: ۱۸:۵۲ :: ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
قاچاقچی ارز در بند قانون

یک شرکت بازرگانی متخلف به علت ایفا نکردن تعهدات خود در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی به بازگرداندن ۳۹۷ هزار لیر ترکیه محکوم شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: پرونده شرکت متخلف بازرگانی که با دریافت معادل ۳۹۷ هزار لیر ارز خارجی از یک بانک برای واردات کالا تعهدات خود را اجرا نکرده بود، در شعبه دوم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی آمل رسیدگی شد.

او افزود: شعبه رسیدگی کننده پس از بررسی مستندات موجود در پرونده و ارائه نکردن مدارک لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر محرومیت از فعالیت بازرگانی به مدت شش ماه و بازگرداندن ۳۹۷ هزار لیر ارز دریافتی به بانک شاکی محکوم کرد.

ملکی گفت: اداره حقوقی و وصول مطالبات معوق مدیریت شعب بانک پاسارگاد گزارشی پیرامون ایفا نکردن تعهدات ارزی این شرکت متخلف، دریافت و پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کرد.

او افزود: هرگونه ورود و خروج، خرید و فروش یا حواله ارز بدون رعایت ضوابط تعیین شده دولت یا نداشتن مجوز‌های لازم از بانک مرکزی قاچاق است و با متخلفان بر اساس قانون رفتار می‌شود.

print

پاسخی بگذارید