تاریخ: ۱۵:۲۰ :: ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
مبادله بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرکات مازندران

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران از مبادله بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرکات استان خبر داد.

امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت:مجموع تجارت خارجی گمرکات مازندران از ابتدای امسال تا پایان مرداد به ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار رسید.

او با بیان رشد تجارت خارجی از گمرکات مازندران، افزود: صادرات کالا‌های غیرنفتی در این مدت ۵۸۰ هزار تن به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار بودکه نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۲۳ درصد و از لحاظ ارزش ۵ درصد افزایش داشت.

جمشیدی گفت: همچنین یک میلیون و ۷۷۲ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۷ میلیون و ۵۷۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در این مدت وارد کشور شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۱۷ و ۱۰۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او پنج مقصد اول کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران را عراق با ۵۷ هزار تن به ارزش ۶۵ میلیون و ۲۴۵ هزار دلار، روسیه با ۳۸۷ هزار تن کالابه ارزش ۲۱ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار، ترکمنستان با ۲۰ هزار تن به ارزش پنج میلیون و ۸۹۷ هزار دلار، قزاقستان با ۹۱ هزار تن به ارزش پنج میلیون و ۳۳۹ هزاردلار و پاکستان با دو هزار تن به ارزش پنج میلیون و ۳۳۹ هزار دلار برشمرد.

جمشیدی افزود: ۱۰ قلم عمده صادراتی گمرکات مازندران را در این مدت فرآورده‌های لبنی، سیمان، موادپلاستیکی، فرآورده‌های گوناگون خوراکی، بستنی، کاغذ، فلزات معمولی، موادنساجی، اجزا و قطعات خودرو و ماشین آلات و اجزا و قطعات آن تشکیل می‌دهند.

او کشور عمده مبدأ واردات کالا از گمرکات مازندران را امارات متحده عربی با ۷۸۰ هزار و ۳۷۰ تن به ارزش ۳۷۴ میلیون و ۵۰۷ هزار دلار، ترکیه با ۲۹۵ هزار و ۴۷۰ تن به ارزش ۲۸۲ میلیون و ۷۳۸ هزار دلار، روسیه ۲۶۲ هزار و ۸۰۳ تن به ارزش ۱۳۶ میلیون و ۱۴۹ هزار دلار، انگلستان با ۵۳ هزار تن به ارزش ۴۸ میلیون دلار و عمان با ۷۵ هزار تن به ارزش ۳۸ میلیون دلار اعلام کرد.

جمشیدی گفت: ۱۰ قلم عمده کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در این پنج ماه شامل چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، ذرت دامی، جو دامی، کک نفتی، محصولات شیمیایی، گندم، چوب، روغن پایه، خوراک آماده دام و کمباین می‌باشد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به افزایش ۱۵۰ درصدی درآمد کسب شده گمرکات مازندران با احتساب ضمانت نامه از تجارت خارجی، افزود: درآمد گمرکات مازندران طی مدت یاد شده از ۱۴ هزارو ۴۷۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون ریال گذشت.

print

پاسخی بگذارید