تاریخ: ۱۷:۲۰ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
محصول گیلاس تالش ۴۶ درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی تالش از کاهش ۴۶ درصدی محصول گیلاس باغ های بارور این شهرستان نسبت به سال قبل، به علت کاهش دما و بارش های زمان گل دهی خبر داد.

به گزارش اقتصادشمال،سیدعلی موسوی گفت: سال گذشته از باغ‌های گیلاس تالش ۳۶۵ تن محصول برداشت شده بود که امسال به علت شرایط اقلیمی خاص در زمان گل دهی، پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل، ۴۶ درصد معادل ۱۹۷ تن کاهش یابد.

وی اظهار کرد: برداشت گیلاس در سطح ۸۴ هکتار از باغ‌های بارور آغاز شده و طبق ارزیابی‌ها، ۱۶۸ تن محصول به ارزش اقتصادی ۲۵ میلیارد ریال تولید و به بازارهای محلی و خارج از استان گیلان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۷۰ باغ دار در باغ‌های گیلاس به تولید این محصول اقدام می‌کنند و گیلاس تولید شده در شهرستان تالش از ارقام محلی، شبستری و تک دانه مشهد است و اکنون باغ ها به علت بارش های کافی، مشکل آبیاری ندارند.

مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: ۳۰ هزار بهره بردار در ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت و زرع مشغول هستند و این اداره با استفاده از همه ظرفیت‌ها، از تولیدکنندگان بخش کشاورزی حمایت می‌کند.

بر اساس اطلاعات موجود؛ گیلاس سرشار از ویتامین‌ها، مواد عالی، آب، پروتئین، فیبر، چربی، قند، آهن، کلسیم و گوگرد است و در طب سنتی کاربرد زیادی دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

ایرنا

print

برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید