گروه: اجتماعی
تاریخ: ۲۱:۴۵ :: ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
مراتب ثبت ملی ۱۰ اثر طبیعی به استاندار گیلان ابلاغ شد

مراتب ثبت ۱۰ اثر طبیعی گیلان در فهرست آثار ملی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استاندار ابلاغ شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ایرنا ، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در نامه‌های جداگانه مراتب ثبت ملی ۱۰ اثر طبیعی را به استاندار گیلان ابلاغ کرد.
بنا به این گزارش، در نامه دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ارسلان زارع استاندار گیلان این آثار  «آبشار ویسادار» ، «رویشگاه سوسن چهل چراغ ماسوله»  ، «رویشگاه لاله شطرنجی تیرو»  ، «درخت کهنسال آزاد روستای لمفجان» ، «آبشار ورزان (سوباتان)» ، «تالاب سوستان» ، «غار چشمه باد» ، «آبشار بارزواو (لاتون)» ، «ذخیره گاه ژنتیکی سفید صفرابسته» ، «کوه سماموس» اعلام شده است.
در این نامه افزوده شده است: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارتخانه است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه این آثار بر عهده این وزارتخانه خواهد بود. هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیات منجر به تخریب یا تغییر در اصالت آثار ممنوع است.
استان گیلان پس از استان های قزوین، کرمانشاه و لرستان با دارا بودن یک هزار و ۱۷۳ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی، چهارمین استان در سطح کشور به لحاظ تراکم بالای آثار تاریخی است.

print

پاسخی بگذارید