تاریخ: ۲۳:۴۳ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۷

هر چه زمان می گذرد انگار موضوع سیل گلستان و سید مناف هاشمی استاندار برکنار شده تمامی ندارد و هر اتفاقی در این استان بیفتد، سرنخی از آن را باید در ماجرای روزهای اول فروردین امسال جستجو کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،سفر غیرمنتظره سیدمناف هاشمی استاندار وقت گلستان به خارج از کشور و مخفی کردن آن از مسوولان محلی و افکار عمومی در شرایطی که آب منطقه را فرا گرفته بود، زمینه ساز بروز اعتراضات فراوانی شد که در نتیجه آن و بالا گرفتن موج نارضایتی ها، معاون اول رییس جمهوری در سفر به گرگان هاشمی را برکنار کرد.

هاشمی چند روز پس از برکناری ضمن اعتراف به نامناسب بودن زمان سفرش تاکید کرد که “با مردم سیل زده گلستان همدردم و از صمیم قلب عمیقاً عذرخواهی می کنم” موضوعی که در جلسه خداحافظی هفته قبل در هتل بوتانیک گرگان دوباره بر زبان آورد.

هیات دولت مدتی پس از فروکش کردن تب و تاب سیل، هادی حق شناس را به عنوان استاندار گلستان معرفی کرد تا اوضاع به شرایط قبل بازگردد.

ماجرا آرام آرام در حال فراموشی بود و منطقه هم در حال برگشت به شرایط پایدار تا اینکه سیدمناف هاشمی تصمیم گرفت در یک مراسم خداحافظی در هتل بوتانیک گرگان شرکت کند؛ جلسه ای که اگر چه گفته شده بخش خصوصی برای ایشان تدارک دیده اما برخی قرائن از تمایل شخصی به برگزاری این جلسه حکایت دارد.

در این بین مخالفان هاشمی با هدایت برخی فعالان شبکه های اجتماعی تلاش کردند تا مانع برگزاری این مراسم شوند اما در نهایت با حضور جمعی حدود ۱۰۰ نفره برگزار شد که شرکت تنی چند از مدیران کل و فعالان بخش خصوصی در کنار غیبت فرمانداران و نیروهای ستادی و منصوبین هاشمی از بخش های قابل توجه این مراسم بود.

البته هاشمی به طعنه گفت: ” برای استاندار جدید گلستان که به او توصیه کردند در این جلسه شرکت نکند و فرمانداران که با برگزاری جلسه فوق العاده، مانع حضورشان در این مراسم خداحافظی شدند، دعا و آرزوی توفیق می‌کنم”.

مراسم خداحافظی سیدمناف هاشمی استاندار برکنار شده گلستان در گرگان

اگر در روزهای اولیه غیبت همراه با برکناری استاندار، موافقان وی جسارت حمایت از او را در شبکه های اجتماعی نداشتند اما حالا که زمان گذشته و برخی دردها و مشکلات به فراموشی سپرده شده، سیدمناف هاشمی خود را در قامت قربانی معرفی و طرفداران معدودش هم آن را در فضای مجازی واگویه می کنند.

هاشمی در مراسم خداحافظی اش گفت که نمی خواهد گلستان را وارد حاشیه کند اما معلوم بود که حضور وی در همین مراسم، آغازگر حاشیه ای دیگر در این استان زخم خورده و زجر کشیده است؛ بویژه آن‌که بر خلاف ادعایش سخنان معناداری بر زبان آورد که همچون آتش زیر خاکستر شعله کشید.

ادعای هاشمی مبنی بر اینکه مبارزه او با برخی مفسدان اقتصادی باعث بروز انتقادات و برکناری شده و در این ارتباط معاون اداره کل اطلاعات گلستان را هم که در جلسه حضور داشت به شهادت گرفت؛ بازتاب هایی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی داشت.

دیالوگ های مناف هاشمی با تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس هم به این حواشی دامن زد و این نماینده مجلس با ارسال نامه‌ای به وزیر کشور انتقاداتی را متوجه استاندار پیشین گلستان کرد.

هاشمی نیز در پاسخ موارد اتهامی تربتی نژاد را بی پاسخ نگذاشت و از او خواست “برای مقام‌های دنیایی و منافع شخصی به آسانی با آبروی یک مسلمان بازی نکند” هرچند خودش نه تنها هیچگاه حاضر به سکوت نشد بلکه با اظهارات چند پهلو واکنش دیگران را باعث شد.

همچنانکه مخالفان استاندار پیشین گلستان او را مقصر اصلی مسائل پیش آمده بویژه خسارات و تلفات ناشی از سیل می دانند هاشمی و طرفدارانش موفقیت های دوره مسوولیتش را برمی شمارند اما آنچه در این بین مشخص و مسلم است بگو و مگوها و مباحث حاشیه ای پیش آمده فقط به زیان سیل زدگان است چراکه دست کم تمرکز برخی مسوولان و دستگاههای خدمت گذار را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

print

پاسخی بگذارید