استاندار مازندران
تاریخ: ۸:۵۳ :: ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
۲۲۴ واحد صنعتی راکد مازندران در دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشت

استاندار مازندران گفت: ۲۲۴ واحد راکد صنعتی مازندران با برنامه ریزی اصولی دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،سید محمود حسینی‌پور روز جمعه در جشن خودکفایی تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارخانه چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با وجود چالش‌هایی که طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ در کشور رخ داد، توجهی به تولید کاغذ نشد و ریشه تولید کاغذ در کشور زده شد. همان زمان هم افراد سودجو شروع به احتکار کاغذ کردند. اما از زمان روی کار امدن دولت سیزدهم تولید کاغذ در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: حل مساله راهبرد اصلی دولت سیزدهم است. در همین استان ۲۲۴ واحد صنعتی به تولید برگشت. یکی از مسائل مورد تاکید رئیس‌جمهور به استانداران حل مسائل تولید است. در همین راستا نیز حل چالش‌های این کارخانه در دستور کار قرار گرفت.

حسینی پور تصریح کرد: کارخانه چوب و کاغذ مازندران تا ۲ سال پیش در آستانه ورشکستگی بود، اما با سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم این مجموعه نه تنها پابرجا ماند، بلکه امروز میزبان جشن خودکفایی است.

 

وی اضافه کرد: باید قدردان کارکنان نجیب این کارخانه باشیم که ماه‌ها با تاخیر در دریافت حقوق در زمان بحران کارخانه پای کار ایستادند تا چرخ کارخانه از حرکت نایستد.

حسینی پور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواد اولیه صنایع چوب و کاغذ در مناطق جنگلی مازندران است. با سیاست‌گذاری‌هایی که در این دولت انجام شد قرار شد بیش از یک میلیارد اصله نهال را در استان تا پایان دولت سیزدهم بکاریم تا ماده اولیه اصلی تولید کاغذ را بتوانیم تامین کنیم.

وی گفت: از همه کسانی که در تولید کشور نقش موثر دارند به ویژه مقام معظم رهبری که بیش از ۱۳ سال است موضوع تولید را در وشور اولویت قرار دادند و همه عزیزانی که در کشور و استان در هر جایگاهی پای کار ایستاده‌اند تا چرخ تولید بچرخد تشکر ویژه می‌کنم.

حسینی پور تصریح کرد: ما اقدامات موثری را در امر تولید در مازندران داریم که تولید چوب و کاغذ یکی از این موارد است و موارد دیگر نیز در آینده به سرانجام می‌رسند.

print

پاسخی بگذارید