تاریخ: ۱۰:۳۰ :: ۱۳۹۶/۰۹/۰۹

وزیر اقتصاد کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به ۱۵ درصد را از رویدادهای مهم بانکی در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم نام برد و گفت: اکنون سود در بازار بین بانکی به ۱۶ تا ۱۷ درصد کاهش یافته است.

مسعود کرباسیان دیروز پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که تخصیص این منابع بتواند اثر خوبی بر اشتغال کشور داشته باشد.

وی درباره مهمترین اقدام در ۱۰۰ روز دولت دوازدهم در وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: یکی از سیاست های محوری دولت دوازدهم در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» پیگیری همین، استمرار رشد تولید و اشتغال است که بارها مورد تاکید رییس جمهوری نیز قرار گرفته است.

وی با یادآوری اینکه برنامه ششم روز رشد هشت درصدی تولید ناخالص ملی تاکید دارد، گفت: برای تحقق این رشد نیازمند توجه به تولید، رونق صادرات و اشتغال در کشور هستیم که این امر نیازمند تامین سرمایه مورد نیاز در کشور است.

کرباسیان خاطر نشان کرد: یکی از این زمینه ها تامین اعتبار مالی از بازارهای خارجی و خطوط اعتباری است که توانستیم در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم از کشورهایی چون چین، کره، دانمارک و اتریش این منابع را جذب کنیم.

وی با یادآوری اینکه پیش از این نیز فاینانسی از روسیه جذب شده است، اظهار داشت: در این مدت ۲۳ میلیارد دلار تامین منابع خارجی کرده ایم تا به طرح هایی برسد که علاوه بر داشتن توجیه اقتصادی به تصویب شورای اقتصاد نیز رسیده باشند.

وزیر اقتصاد جذب سرمایه گذاری را از دیگر روش های تامین منابع مالی مورد نیاز کشور برای تولید و اشتغال برشمرد و گفت: در دولت دوازدهم انجام ۵۷ سرمایه گذاری مستقیم خارجی به مبلغ بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به تصویب رسیده که بسیاری از آنها در حوزه طرح های دانش بنیان است.

وزیر اقتصاد درباره ساماندهی بدهی های دولت نیز اظهار داشت: این بدهی ها از دولت های گذشته به دولت فعلی منتقل شده که بخشی از آنها مربوط به طلب پیمانکاران است و سبب شده نتوانند پروژه های جدیدی آغاز کنند.

کرباسیان ادامه داد: برای رفع این مشکل با انتشار اوراق اسناد خزانه توانستیم بدهی های خود را بازپرداخت کنم که این اوراق در بازار ثانویه بورس قابل نقدشوندگی است.

وی از کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به ۱۵ درصد از دیگر رویدادهای مهم بانکی در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم نام برد و اظهار داشت: با این کار اکنون سود در بازار بین بانکی به ۱۶ تا ۱۷ درصد کاهش یافته که اثر مثبتی در سرمایه گذاری داشته است.
وی از افزایش تخصیص اعتبار مناطق محروم و مناطق نفتی از محل درآمدهای حاصل از فروش نفت خبر داد.

print

پاسخی بگذارید