تاریخ: ۱۱:۲۲ :: ۱۳۹۷/۰۶/۲۶

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: تاکنون و براساس آمار دریافتی بیش از ۶۷ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم نیز از آنها خریداری شده است.

علی محمد شاعری درباره میزان پرداخت مطالبات گندم کاران در سال جاری، اظهار داشت: تاکنون در مقایسه با میزان گندم خریداری شده سال گذشته شاهد رشد ۷ درصدی هستیم و پیش بینی می‌شود میزان گندم خریداری شده از گندم کاران در آینده نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۲۳ درصد از مطالبات گندم کاران باقی مانده است که از دولت درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت آن اقدام کند، ادامه داد: کالاهای اساسی به میزان کافی در کشور وجود دارد و جای نگرانی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ضریب خود اتکای کشور در زمینه محصولات کشاورزی بیش از ۸۰ درصد است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود، اگر از سرمایه‌گذاری‌هایی که در گذشته صورت گرفته است به صورت بهینه استفاده کنیم می‌توانیم در زمینه گوشت قرمز نیز خود کفا شویم و نیاز به واردات نداشته باشیم.

منبع:خانه ملت

print

پاسخی بگذارید