تاریخ: ۱۵:۳۸ :: ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
پیاده سازی الگوی سرمایه گذاری بندر امیرآباد در اینچه برون گلستان

مدیرکل راه آهن شمال شرق۲ کشور خواستار پیاده سازی الگوی موفق سرمایه گذاری بندر امیرآباد در منطقه آزاد اینچه برون گلستان شد.

محسن اعتماد مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ کشور در دیدار با مدیرکل بندر امیرآباد با با بیان اینکه این بندر در سال‌های اخیر در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی موفق عمل کرده خواستار انتقال تجربیات و پیاده سازی این الگو کم نظیر در منطقه آزاد اینچه برون شد.

او با بیان اینکه منطقه مرزی اینچه‌برون استان گلستان با مساحت ۵۳۸ هکتار در اختیار راه آهن قرار گرفته است،افزود:این منطقه با استفاده از تجربیات موفق بندرامیرآباد در تمام بخش‌ها به خصوص در حوزه سرمایه گذاری و حمل ریلی می‌تواند به فرصت ارزشمند سرمایه‌گذاری با محوریت ترانزیت و صادرات تبدیل شود.

اعتماد اتصال به راه آهن سراسری را یکی از وجوه مشترک منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و منطقه اینچه برون برشمرد که همجواری و وجود مرز دریایی بندرامیرآباد با کشور ترکمنستان و مسیر مشترک ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان در اینچه برون، رابطه تنگاتنگ این دو منطقه را راهبردی‌تر خواهد کرد.

محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، ضمن تشکر از توجه مدیران منطقه و استان‌های همجوار به این بندر، گفت: بندرامیرآباد به عنوان اولین بندر نسل سوم کشور در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد صنایع تبدیلی و ارزش افزوده، گام‌های بلندی برداشته است و مفتخریم که این تجربیات را جهت اعتلای منطقه و شکوفایی کشور انتقال دهیم.

او با بیان اینکه  ادبیات لجستیک در کالبد بنادر خصوصا لجستیک حمل و نقل ریلی دمیده شده و توسط بخش خصوصی نیز توسعه یافته و در دنیای امروز که به سرعت در حال پیشرفت است و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی می‌شود،افزود: کشور ما هم به تناسب موقعیت استراتژیک و بهره مندی از موهبت دریا در شمال و جنوب کشور می‌تواند به نحو مطلوب از شقوق مختلف حمل و نقل بهره برداری کند.

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد گفت: با بومی سازی مدل‌های حمل و نقل حتی در زمینه جابجایی مسافر هم این امکان وجود دارد که با استفاده از استاندارد‌های بین المللی سهم بالاتری از جابجایی کالا و مسافر را در منطقه کسب کنیم.

print

پاسخی بگذارید