تاریخ: ۱۶:۰۷ :: ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
کاهش  ۸ درصدی مرگ های حوادث رانندگی در ۴ ماه نخست امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : در ۴ ماه نخست امسال ۱۹۱ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر عباسی افزود : بر اساس آمارها، ۱۴۸ نفر از تلفات تصادفات ۴ ماهه نخست امسال را مردان و ۴۳نفر را نیز زنان تشکیل داده اند.

آمل در رتبه اول
شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب، آمل با ۲۵ ، ساری با ۲۳ و بابل با ۲۰ فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با یک فوتی گزارش شده است..

بیشترین کشته ها در محور درون شهری
از ۱۹۱ کشته تصادفات ۴ ماهه، ۱۳۶ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با کاهش ۱۳ درصدی ) و ۵۵ نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش ۱۰ درصدی ) گزارش شده است.

افزایش ۶ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی
۴ هزار ۴۶۱ نفر به علت مصدومیت ناشی از تصادفات به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت : با توجه به آغاز آخرین ماه تابستان و افزایش میزان تلفات جاده ای در شهریور هر سال، از هموطنان عزیز درخواست می شود با حفظ آرامش در رانندگی و رعایت قوانین و مقررات، ضمن تجربه سفری خوش و خاطره انگیز، از بروز حوادث دردناک و از دست رفتن جان عزیزانشان جلوگیری نمایند.

print

پاسخی بگذارید