معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبرداد
تاریخ: ۱۹:۴۷ :: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال 11.3 درصد بود که این رقم نسبت به فصل پاییز سال قبل 0.3 درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد شمال ،وحید طیفوری  از انتشار نتایج طرح آمارگیری نیروی کار پاییز 1397 خبر داد و اظهار کرد: بررسی نرخ بيكاری افراد 10 ساله و بيشتر در فصل پاییز نشان می دهد كه نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال و نرخ بیکاری در کشور به ترتیب 40.5، 35.7 و 11.7 درصد بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه روند تغييرات نرخ بیکاری مذکور بیانگر اين است که شاخص نسبت به پاييز 1396 هيچگونه تغييری نداشته است، افزود: بررسی نرخ بيكاری افراد 10 ساله و بيشتر در فصل پاییز 1397 استان گیلان نیز نشان می‌دهد 43.1 درصد جمعيت 10 ساله و بيشتر استان از نظر اقتصادی فعال بوده و در گروه شاغلان يا بيكاران قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین بررسی تغييرات نرخ مشاركت اقتصادی نشان می دهد که كه اين نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل، 1.4 درصد افزايش داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: نسبت اشتغال استان گیلان در این فصل 38.2 درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز از رشد 1.4 درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه تمام افراد 10 ساله و بیشتر که در طول هفته مرجع، طبق تعریف کار، حداقل یک ساعت کار کرده و یا بنا به دلایلی به طور موقت کار را ترک کرده باشند، شاغل محسوب می شوند، گفت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال 11.3 درصد بود که این رقم نسبت به فصل پاییز سال قبل 0.3 درصد کاهش داشته است.

منبع:ایسنا

print

پاسخی بگذارید