تاریخ: ۱۱:۵۲ :: ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
یکهزار و ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات کرونا توسط بانک ملی در گیلان پرداخت شد

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا اعتبارات گسترده ای اختصاص یافت، گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال در قالب ۱۱ هزار و ۴۱ پرونده تسهیلات کرونا از سوی بانک ملی به متقاضیان در استان پرداخت شد.

رسول میرخلفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تمامی افراد، صاحبان بنگاهها و مشاغلی که در کرونا آسیب دیده و مشمول شرایط دریافت تسهیلات کرونایی و متقاضی بودند و بانک ملی را برای دریافت تسهیلات انتخاب کردند، تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: تسهیلات خرد بخش کرونا بدون مراجعه به شعبه و تنها از طریق اپلیکیشن ایوا و براساس سفته و قرارداد الکترونیک درخواست و کمتر از ۲۴ ساعت وجه آن به حساب متقاضی واریز شد.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با اشاره به نقش بانک در رونق تولید، اشتغال و حمایت از اقشار مختلف جامعه در شرایط تحریم های ظالمانه و مشکلات اقتصادی ناشی از آن گفت: فقط امسال چهار هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش های مختلف پرداخت شد.

میرخلفی افزود: از این میزان سه هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال به بخش صنعت، ۶۴۱ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، ۹ هزار و ۸۶ میلیارد ریال بخش بازرگانی ، ۲۰۶ میلیارد ریال به بخش مسکن و یکهزار و ۷۳۵ میلیارد ریال به بخش خدمات پرداخت شده است.

وی با اشاره به تلاش بانک ملی در جهت تحقق شعار سال تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها افزود: ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک در سالهای اخیر از سایر بخش ها از جمله خدمات کاسته و به بخش های تولیدی اختصاص یافته است.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با اشاره به پتانسیل های فراوان از جمله بسترهای مناسب تجاری که بواسطه منطقه آزاد بندرانزلی و همچنین طرح ارتباط ریلی با کشورهای همسایه به وجود آمده است ، استان گیلان را برخوردار از جغرافیای مناسبی برای تحقق اهداف نظام در زمینه پیشرفت اقتصاد ، صنعت وتجارت دانست که می تواند از حمایت تمام قد بانک ملی در زمینه های پولی و مالی در سالهای آتی برخودار باشد.

میرخلفی اظهار داشت: این بانک با مراکز صنعتی و تولیدی که بواسطه همین تحریم ها در امر بازدهی با مشکلات فراوانی روبرو شده اند و گاهی نتوانسته اند به تعهداتی که نزد بانک دارند عمل کنند، تعامل بسیار خوبی ایجاد کرده و در امر وصول مطالبات نهایت همکاری را با آنها داشته و خواهد داشت.

وی همچنین به پرداخت مستمر تسهیلات حمایتی از جمله وام ازدواج ، تسهیلات قرض الحسنه (بیماران و اقشار حمایتی ) ، تسهیلات مسکن روستایی ، خود اشتغالی و مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: افرادی که بانک ملی را در سامانه های معین شده برای دریافت تسهیلات مذکور انتخاب  کرده اند از حمایت کامل این بانک در استان برخوردار بوده و با ارائه مستندات و مدارک لازم می توانند از تسهیلات موردنظر خود بهره مند شوند.

رئیس اداره امور شعب بانک ملی گیلان افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۸۵ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش چهار هزار و  ۷۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

میرخلفی به پرداختی در زمینه تسهیلات ودیعه مسکن در استان از سوی بانک ملی نیز اشاره و اظهار کرد: تمامی اعتبار تخصیصی به استان در بخش تسهیلات ودیعه مسکن در قالب ۶ هزار و ۵۱۸پرونده به مبلغ یکهزار و ۱۵ میلیارد ریال در وجه متقاضیان کارسازی شد و برای سایر متقاضیان نیز در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت به همین نحو انجام خواهد شد.

print

پاسخی بگذارید