تاریخ: ۲۳:۴۹ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
۲ گلستانی به تیم ملی راگبی بانوان دعوت شدند

نایب رییس هیات انجمن‌های ورزشی گلستان از دعوت هانیه علی نژاد و شیدا داداشی از ورزشکاران با تجربه این استان به اردوی تیم ملی راگبی هفت نفره زنان ایران خبر داد.

مریم قوشچی  اظهار داشت: زمان برگزاری این اردو اعلام نشده اما تیم ملی خود را برای حضور پرقدرت در رقابت‌های راگبی غرب آسیا آماده می‌کند.
این مسابقات از ۱۴ فروردین سال آینده به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.

نایب رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی گلستان ادامه داد: نازنین حسینی سرمربی گلستانی تیم ملی برای این اردو از ۲۶ بازیکن از جمله هانیه علی نژاد و شیدا داداشی استان دعوت کرده که در پایان این اردو ۱۰ نفر از جمع ملی پوشان کنار گذاشته خواهند شد.

نایب رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی گلستان بیان کرد: راگبی در گلستان عمری حدود هفت ساله دارد و این ورزش برای توسعه و کسب عنوان در رقابت‌های کشوری، نیازمند تأمین امکانات و فرصت بیشتری است.

قوشچی افزود: هم اینک راگبی دختران گلستان در گرگان و بندرگز پیگیری می‌شود و دیگر شهرهای استان از زمینه لازم برای راه اندازی این رشته برخوردار نشده اند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های هیأت انجمن‌های ورزشی گلستان اعزام بیشتر علاقه‌مندان برای حضور در دوره‌های مربیگری است تا از این طریق افراد مستعد شناسایی و به صورت حرفه‌ای جذب این ورزش شوند.

به گفته وی تعداد ورزشکاران راگبی دختران گلستان حدود ۱۰۰ نفر است که تلاش می‌شود با برگزاری دوره‌های مربیگری و تربیت مربیان جوان و علاقه مند، آنها برای کشف استعدادهای جدید این رشته همت کنند.

راگبی به صورت ۱۵ و ۷ نفره به ترتیب در وقت‌های ۴۰ دقیقه‌ای و ۷ دقیقه‌ای برگزار می‌شود که در ایران در بخش مردان بیشتر به صورت ۱۵ نفره و در بخش زنان هفت نفره است.

print

پاسخی بگذارید