تاریخ: ۲۳:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
سهم ۱.۵ درصدی گلستان از اشتغال شهرک‌های صنعتی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: از مجموع ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی کشور، سهم گلستان ۷۵۰ واحد و اشتغال ۱.۵ درصدی است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،محسن صالحی نیا چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان صمت گلستان اظهار داشت: یکی از شاخصه های مهم توسعه صنعتی، فعالیت و راه اندازی نواحی و شهرک های صنعتی و نقش آفرینی بیشتر در تولید و صنعت کشور است.
وی بیان کرد: گلستان، استانی در حال توسعه است که فراهم کردن زیرساخت های لازم و مناسب در شهرک ها و نواحی صنعتی می تواند منجر به ترغیب سرمایه گذاران و جذب بخش خصوصی برای فعالیت در این استان شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کمبود نقدینگی، یکی از مشکلات جدی واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت است که حمایت ستاد رفع موانع تولید و پرداخت تسهیلات می تواند علاوه بر ادامه حیات صنایع، به تولید، شکوفایی و بقای فرصت های شغلی منجر شود.
صالحی نیا افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن است بر اساس افزایش نرخ نهاده های تولید و مواد اولیه، منابع و تسهیلات استان ها را برای تولیدکنندگان افزایش دهد.
وی اضافه کرد: بر اساس تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت و موافقت هیات دولت مقرر شد ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن واگذار شود که تحقق این هدف می تواند بخش عمده ای از مشکلات ارزش افزوده، اشتغال و صادرات واحدهای تولیدی را برطرف کند.
صالحی نیا به سیل امسال گلستان اشاره کرد و گفت: ۱۰ روز قبل دولت مصوبه تامین هزینه های واحدهای تولیدی آسیب دیده از سیل را ابلاغ کرد که سهم گلستان از مجموع این اعتبارات ۱۰۵۰ میلیارد ریال است.
بر اساس اعلام معاون عمرانی استانداری گلستان: در سیل اخیر ۱۴۸ واحد صنعتی این استان افزون بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت دید و در نتیجه تعطیلی آنها، دو هزار و ۱۰۰ نفر شغل خود را از دست دادند.
در این مراسم از زحمات حسینقلی قوانلو تقدیر و حسین طلوعیان به عنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان معرفی شد.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید