گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۶ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
توضیحات مدیرکل اطلاعات در خصوص ابهامات سند جامع امنیتی گلستان

مدیر کل اطلاعات گلستان با اشاره به ضرورت همراهی همه دستگاه های مرجع برای پیاده سازی هر چه مطلوبتر اطلس جامع امنیتی استان؛ وعده داد: از ظرفیت اصحاب رسانه و خبرنگاران برای تبیین هر چه بیشتر شاخص های این سند استفاده خواهد شد.

وی امروز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تمام شاخص های سند امنیتی گلستان محرمانه است؟ و اساسا مولفه های آن و وظایف اقشار مختلف در قبال آن چیست؟ اظهار داشت: نقش آفرینی همه دستگاه ها و افراد مرجع در اجرای موفق سند جامع امنیتی استان امری بدیهی و لازم است در همین راستا به زودی با دعوت صاحبنظران حوزه رسانه در تبیین مولفه ها و شاخص های منظور شده در سند جامع امنیتی استان به بحث و گفتگو خواهیم نشست.

وی خبرنگاران را موتور محرکه پیشرفت گلستان قلمداد کرد و گفت: اصحاب رسانه می توانند با بهره مندی از ایمان، انگیزه و تاسی به باورهای دینی موجبات تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را رقم بزنند.

وی به فعالیت رسانه های نظام سلطه اشاره کرد و گفت: دشمن با استفاده از همه ظرفیت ها و تکنولوژی نوین در تلاش است تا امنیت روانی جامعه ایران را هدف قرار دهد و روحیه امیدواری و نشاط اجتماعی را کمرنگ کند.

وی با بیان اینکه تزریق ناامیدی در جامعه اسلامی اثرات بسیار مخرب تری از سلاح کشتار جمعی دارد، افزود: تمرکز بر افزایش گسست های اجتماعی و قومیتی در ایران از راهبردهای اصلی نظام سلطه است که در همین راستا ضربه زدن به وحدت شیعه و سنی از جمله در گلستان را نشانه گرفته اند.

مدیرکل اطلاعات با بیان اینکه علیرغم برخی حساسیت ها همچون مرزی بودن، سطح امنیتی گلستان به مراتب بالاتر از سایر مناطق کشور است، اظهار داشت: دشمنان نظام اخیرا از فعالیت صادقانه و بی منت فرزندان این آب و خاک در دستگاه های نظامی و امنیتی ضربات متعددی را متحمل شدند که در این رابطه می توان به شناسایی و انهدام شبکه های جاسوسی و نیز سقوط پهباد آمریکایی اشاره کرد.

وی همچنین وحدت حاکم در گلستان را کم نظیر عنوان کرد و گفت: همراهی همه متنفذین، روحانیون، ریش سفیدان شیعه و سنی و علمای دینی سبب شکل گیری این وحدت منحصر بفرد در استان شده است.

وی به میزان تاثیر سایر اقشار از جمله اصحاب رسانه در ایجاد این همگرایی اشاره نکرد.

گفتنی است طی پنج تا ۶ سال گذشته مسوولان سیاسی و امنیتی گلستان همواره از تدوین و انتشار سند جامع امنیتی استان به عنوان دست آورد سخن گفته اند اما در پاسخ به درخواست گروههای مرجع و کارشناسان به هیچ یک از بخش های آن اشاره نکرده اند بطوریکه این پرسش مطرح است آیا همه شاخص های اطلس مورد نظر محرمانه و طبقه بندی است؟

همچنین هیچگاه از مولفه های سند مزبور و وظیفه نهادهای عمومی و خصوصی و اقشار مختلف جامعه در قبال آن سخنی مطرح نشده است.

استان گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت و ترکیب متنوع قومی، مذهبی و نژادی در همسایگی ترکمنستان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید