گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۸ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۷

شهردار گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که از کل بودجه ۸۲۰ میلیارد ریالی این شهرداری در سال جاری، مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال آن صرف طرح های عمرانی می شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،منصور طعنه گنبدی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران این شهرستان گفت: علاوه بر پیش بینی اعتبارات عمرانی در بودجه شهرداری، برخی طرح های عمرانی که بیشتر جنبه عمومی و رفاهی دارد با مشارکت بخش خصوصی درحال انجام است.

وی افزود: اجرای بوستان جنگلی دکتر بسکی به مساحت تقریبی ۱۶ هزار متر مربع با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی، اجرای بوستان شهری صباح با مشارکت متولیان این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی و احداث مجموعه استخر آب درمانی با سرمایه گذاری افزون بر ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی از جمله طرح های عمرانی شهرداری گنبدکاووس است.

طعنه گنبدی اضافه کرد: شهرداری گنبدکاووس نیز طرح های زیادی در حوزه عمرانی شهری از محل بودجه ۴۶۰ میلیارد ریالی این بخش در سال جاری دارد که احداث پل دوم ورودی شهر ازسمت گدم آباد با هزینه ۴۵ میلیارد ریال یکی از این طرح ها است که تا پایان آبان امسال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: احداث پل دوم ورودی شهر از سمت روستای گدم آباد به طول ۷۰ متر و عرض ۱۲ متر به صورت اسکلت بتنی و فلزی از دو سال پیش با هزینه اولیه ۲۱ میلیارد ریال آغاز شد که به دلیل افزایش قیمت ها و تورم و نیز سیل امسال علاوه بر افزایش هزینه اجرا، افتتاح آن نیز به تاخیر افتاد.

شهردار گنبدکاووس همچنین با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان حوزه رسانه بالاخص شهید “محمود صارمی” خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی، از تلاش های صادقانه این قشر به عنوان طلایه داران حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در عصر گسترش ارتباطات و اطلاعات قدردانی کرد.

طعنه گنبدی با غیرقابل انکار دانستن نقش و رسالت خبرنگاران در اطلاع رسانی بدون منت به مردم و ارتقای سلامت فرهنگی و فکری افراد جامعه، گفت: تعامل دو سویه این قشر با مردم و مسوولان می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت جامعه و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد.

به گزارش ایرنا، نایب رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات خبرنگاران در پوشش اخبار بالاخص در حوزه شورا و شهرداری این شهر، از انتقادهای سازنده خبرنگاران استقبال و درخواست کرد تا فعالان رسانه ای در کنار پیگیری مطالبات مردم، اقدامات و نقطه نظرات مسوولان (شورا و شهرداری) را نیز منعکس نمایند.

رسول پایدار گفت: خبرنگاران طلایه داران مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند و همچون دادستان یک شهر بایستی مطالبات مردم را از مسوولان مطالبه گری نمایند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم که با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران تجلیل شد، از برخی پروژه های عمرانی شهرداری گنبدکاووس از جمله بوستان جنگلی درحال احداث دکتر بسکی، مرکز نگهداری موقت افراد بی خانمان شهری که مکان آن را شهرداری در اختیار یک تشکل مردم نهاد قرار داده است، پل دوم در حال احداث ورودی شهر از سمت گدم آباد، استخر آب درمانی و مجموعه تفریحی گردشگری ۴۲ هکتاری درحال احداث شهرداری در کیلومتر ۱۵ جاده گنبد به داشلی برون بازدید شد.

در این بازدید ها شهردار گنبدکاووس، آنه محمد قرنجیک عضو شورای اسلامی این شهر و مهندسان واحد عمرانی شهرداری حضور و در خصوص طرح های بازدیدی اطلاعات مورد نیاز را به خبرنگاران ارائه دادند.

شهر گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۸ کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید