گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۴۱ :: ۱۳۹۸/۰۶/۰۴

به مناسبت هفته دولت و با حضور سرپرست استانداری گیلان، دو واحد صنعتی و یک واحد گردشگری در لاهیجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان روز دوشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری یکی از این واحدها گفت: امروز سه پروژه واحد کارخانه چای سبز ، واحد اقامتی بوم گردی و طرح توسعه صنایع ماشین سازی امیدی لاهیجان با  ۱۵میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می رسند.

وی اظهار داشت: در مجموع برای  بیش از ۴۰۰ طرح های هفته دولت در شهرستان لاهیجان  بیش از ۶۱۰میلیارد ریال اعتبار صرف شده که این طرح ها با توجه به شرایط کشور رشد قابل توجهی نسبت به طرح های سال قبل بویژه در بخش فعالیت های بخش خصوصی داشته است.

وی افزود : یکی از این واحدها شرکت ماشین آلات امیدی که شرکتی دانش بنیان هم هست تاثیری زیادی در رشد اقتصادی استان و کشور دارد کو بخشی از تولیدات این شرکت به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود که دولت از پرداخت تسهیلات به اینگونه واحدها حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان ظرفیت های ارزشمندی در زمینه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی دارد که یکی از مهمترین آنها، ظرفیت گردشگری است که یکی از مولفه های تاثیرگذار در استان بشمار می رود که باید از ابزار های گوناگون برای پیشبرد برنامه گردشگری استفاده شود.

وی یادآور شد: ساخت واحدهای بومگردی و توسعه صنایع بومی در راستای حفاظت از فرهگ جوامع محلی و گردشگران صورت می گیرد و  با معرفی فرهنگ مردم و جذب گردشگران به محیط های محلی و بومی  فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است.

کارخانه تولید چای سبز و سیاه شرکت آسان عمران رفاه سهامی خاص شهرستان لاهیجان که با مشارکت بانک توسعه تعاون و صندوق توسعه ملی احداث شده ، نیز  به بهره برداری رسید؛ با شروع بکار این کارخانه سالانه ۳۰۰تن چای سیاه و ۱۵۰تن چای سبز تولید می شود و برای ۲۵نفر اشتغال مستقیم و برای ۴۰نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاده شده است.

کل سرمایه گذاری این واحد ۵۵میلیارد ریال است که ۲۵میلیارد ریال آن تسهیلات دریافتی بانکی و ۳۰میلیارد ریال هم از آورده متقاضی بوده که در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۵متر مربع احداث شده است.

زارع  از بخش توسعه واحد صنایع ماشین سازی امیدی در شهر لاهیجان نیز بازدید کرد؛ صنایع ماشین سازی امیدی شرکتی دانش بنیان است که با هدف طراحی و ساخت ماشین آلات صنایع غذایی و خطوط تولید اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در زمینه های خط کامل انواع کلوچه و بیسکویت های مغز دار و انواع کلوچه ها و کیک ها ساخته شده است.

همچنین واحدی که امروز با حضور سرپرست استانداری گیلان در شهرستان لاهیجان به بهره برداری رسید؛ یک واحد بومگردی و اقامتی  با سازه چوبی  بود که با مساحت ۲۲۵مترمربع در سه طبقه و با هزینه ۵۵۰میلیون تومان در روستای سعادت محله گلرودبار لاهیجان احداث شده و این واحد ۲۵۰میلیون تومان تسهیلات گردشگری دریافت کرده است و ظرفیت پذیرایی از پنج خانوار را دارد.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

print

پاسخی بگذارید