تاریخ: ۱۶:۵۸ :: ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
تولید افزون بر ۳ هزار تن شیر در لاهیجان

رییس جهاد کشاورزی لاهیجان از استحصال ۳ هزار و ۲۴۰ تن شیر در ۹ ماه سالجاری توسط دامداران این شهرستان خبر داد.

گودرز کمال پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه آمار واقعی تعداد دام های شیرده شهرستان مشخص نیست تصریح کرد : بر اساس سیاست های تامین امنیت غذایی وزارت جهاد ، طرح پلاک کوبی دام در حال اجرا می باشد و با اجرای این طرح فرایند خدمات مورد نیاز و برنامه ریزی ها دقیق تر خواهد بود.

به گفته وی تاکنون بیش از ۷ هزار دام سنگین در شهرستان پلاک کوبی شده است .

وی با اشاره به شرایط کرونایی و کندی اجرای این طرح تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح و برخی از مشکلات از جمله تخصیص خوراک دام با مدیریت استان مکاتبه و پیگیری های مختلف انجام شده است.

هفته گذشته در جلسه شورای کشاورزی لاهیجان با حضور معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان مشکلات اجرای این طرح توسط تعدادی از  دامداران ، درخواست تمدید اجرای طرح تا پایان سال ۱۳۹۹ و همچنین پرداخت و تخصیص سهمیه به روال قبلی تا پایان یافتن اجرای طرح پلاک کوبی مورد تصویب قرار گرفت.

برخی از گزارش ها حاکی از آن است که این مشکل و تعیین و تخصیص سهمیه خوراک به دامداران شهرستان لاهیجان به روال قبلی هنوز اجرایی نشده است.

به گفته یک مقام آگاه  حدود ۷۰ تن خوراک دام برای دام های شیرده و سنگین لاهیجان در ماه جاری اختصاص یافته  و این در حالیست که ماه گذشته خوراک مصرفی دام های شهرستان بیش از ۲۵۰ تن بوده است.

شهرستان لاهیجان با ۳۶ هزار و ۶۰ هکتار اراضی زراعی و باغی و بیش از ۳۰هزار و ۷۴۲ کشاورز با ۱۶۷هزار جمعیت در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی رشت مرکز استان گیلان قرار داد.

print

برچسب ها: , ,

پاسخی بگذارید