تاریخ: ۱۱:۵۲ :: ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
اشغال بیش از نیمی از ظرفیت اقامتی گیلان در نوروز امسال

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد : ۵۳ درصد ظرفیت تاسیسات اقامتی استان در نوروز امسال توسط گردشگران و مسافران تکمیل شد.

حمید رضا آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج میلیون و ۱۲۰هزار و ۵۷۷ مسافر از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند و میزان اسکان در در مراکز اقامتی ثابت استان در مجموع ۳۲۶هزار و ۴۵۶ نفرشب اقامت بوده است.
وی همچنین بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی که از ۲۷ اسفندماه ۹۹ آغاز شد تا سیزدهم فروردین ماه نزدیک به یک میلیون نفر از موزه ها، بناهای تاریخی، مراکز تفریحی، سرگرمی و جاذبه های گردشگری بازدید کردند.
آذرپور گفت: در ایام یادشده گردشگران خارجی نیز از سفر به گیلان امتناع نکرده و ۲۸۶ نفر از کشورهای آسیایی و اروپایی از جاذبه های گیلان بازدید کردند.
بر اساس گزارش و آمارهای اداره‌کل حمل و نقل و راهداری گیلان در بازه‌ زمانی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، تعداد ۹۸۰ هزار و ۵۷۰ وسیله نقلیه از طریق مبادی ورودی به استان گیلان وارد و در همین بازه‌ی زمانی تعداد۸۹۹ هزار و ۹۴۹ دستگاه خودرو نیز از استان خارج شده‌اند.
استان گیلان با بهره مندی از طبیعت زیبای دریای نیلگون خزر، سواحل ماسه ای، جنگلهای هیرکانی، تالاب ها و مناطق دیدنی بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۱۲۶ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

print

پاسخی بگذارید