تاریخ: ۲۲:۰۹ :: ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
خلاقان هنری گیلان در جشنواره ملی قرآنی ۱۴۵۵ شرکت کنند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر بهره گرفتن از ابزار هنر برای معرفی بهتر قرآن کریم ، از هنرمندان خلاق قرآنی خواست تا در جشنواره ملی قرآنی ۱۴۵۵ شرکت کنند.

حجت الاسلام محمدعلی رضوانی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط شرکت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جشنواره ملی قرآنی ۱۴۵۵ اعلام شد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد در جریان جزئیات حضور در این رویداد قرآنی قرار بگیرند.

وی نامگذاری این جشنواره را مربوط به قدمت قَمری نزول قرآن کریم دانست و اظهار داشت: در این جشنواره ۱۰ آیه منتخب وجود دارد که هنرمندان عضو در کانون ها می‌توانند با بهره‌گیری از معنی و مضمون آیات اقدام به خلق اثر هنری کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان ادامه داد: هنرمندان به این نکات توجه داشته باشند که فقط آثار در رشته های فیلم، گرافیک(پوستر)، نقاشی، خوشنویسی و عکاسی مورد قبول است.

حجت الاسلام رضوانی نژاد افزود: آثار فقط با موضوع و مضمون ۱۰ آیه منتخب مورد قبول است و کیفیت آثار حتما باید در سطح قابل قبول (حرفه ای) باشد چرا که جشنواره آثار غیر حرفه‌ای را نمی پذیرد؛آثار می توانند برای گذشته باشند و  در صورت خلق اثر هزینه تولید آن پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارسال اثر در تمامی رده های سنی است اضافه کرد: در صورت تمایل برای خلق اثر حتما باید نمونه اثراول ارسال شود و بعد از تأیید اقدام به خلق آن اثرشود ؛پذیرش آثار محدود بوده و اولویت پذیرش با کسانی است که زودتر درخواست داده باشند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد گفت:طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ به همت شبکه قرآن سیما (گروه معارف) و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق واتساپ شماره تماس ۰۹۱۲۴۱۶۲۱۵۸ اقدام کنند.

گسترش فعالیت های قرآنی و ارتقاء فرهنگ و هنر با محوریت قرآن و عترت از مهمترین موضوعات مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این راستا برپایی نمایشگاه های قرآنی نسبت به سال ۹۲ چهار برابر شده است.

۹۳۲کانون فرهنگی، هنری در مساجد گیلان فعال هستند.

print

پاسخی بگذارید