تاریخ: ۲۲:۳۵ :: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
سرمایه‌گذاری صنعتی در مازندران امسال افزایش یافت

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در پنج ماهه امسال ۳۴۵ فقره با سرمایه‌گذاری ۷۸ هزار و ۸۶ میلیارد ریال جواز تاسیس واحدهای صنعتی صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶۴ درصد رشد داشته است.

علیرضا یوسف‌نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بزرگترین دغدغه واحدهای صنعتی فعال در مازندران  تامین سرمایه در گردش است که این امر باعث شده تا واحدهای صنعتی برای به روز رسانی ماشین‌آلات  با مشکل مواجه شوند و تدوام این امر می‌تواند برای بخش صنعت استان بسیار مشکل آفرین باشد.

وی بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم و تامین منابع سرمایه در گردش، می‌توان نسبت به سرمایه گذاری بیشتر در بخش صنعت مازندران اقدام کرد.

یوسف نژاد با اشاره به ظرفیت مطلوب مازندران برای استقرار واحدهای صنعتی در بخش‌های مختلف گفت که متقاضیان احداث واحدهای صنعتی در استان برای دریافت امتیاز آب، برق، و گاز و همچنین زمین در برخی شهرک‌های صنعتی استان با مشکل مواجه اند و تدوام این امر می تواند ضربات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی شمار واحدهای صنعتی فعال در مازندران را ۲ هزار و ۳۵۰ واحد با اشتغالزایی مستقیم ۸۰ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشـت: از این تعداد، ۴۶۱ واحد صنعتی در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مازندران در بحث اشتغال در واحدهای صنعتی رتبه ۱۱ کشوری را در اختیار دارد به گونه‌ای که ۳٫۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به این خطه شمالی کشور است، افزود: طبق آمار، چهار درصد واحدهای صنعتی فعال کشور در مازندران استقرار دارند و سهم سرمایه‌گذاری استان در فضای اقتصادی کشور، ۲ درصد است و این با توجه به ظرفیت‌های فراوان، ناچیز به نظر می‌رسد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که آمل با بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی فعال در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها، بیشترین تعداد واحدهای صنعتی را در سطح استان به خود اختصاص داده است. گفت: ۲۶ درصد صنایع فعال در ساری، بابل و سوادکوه استقرار دارند.

مازندران ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی به وصعت یکهزار و ۹۲۳ هکتار دارد. میانگین زمین هر شهرک صنعتی در این استان ۵۰ هکتار است که بیشتر آن در مناطق مرکزی و شرق استان قرار دارند.

print

پاسخی بگذارید