تاریخ: ۲۲:۰۸ :: ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
۲۷۰ تن کالای اساسی ویژه شب عید در کلاله تامین می‌شود

مدیر جهادکشاورزی کلاله گفت: این شهرستان نیاز به تخصیص ۲۷۰ تن سهمیه کالای اساسی ویژه شب عید دارد که درخواست آن به ستاد تنظیم بازار استان ارسال شده است.

علی علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اقلام اساسی شامل ۱۲۰ تن برنج، ۷۰ تن روغن خانوار و صنوف، ۵۰ تن شکر و ۳۰ تن مرغ منجمد می‌شود.

وی افزود: از اول دی ماه تاکنون ۸۶ تن برنج، ۱۳۰ تن روغن، ۳۰ تن شکر و ۶ تن مرغ منجمد برای مصرف مردم در شهرستان کلاله توزیع شد و سهمیه جدید پنج تن گوشت قرمز منجمد و هشت تن و ۸۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد هم به‌زودی تخصیص می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله، ظرفیت سالانه ۳۸ واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد مرغ تخمگذار شهرستان را به ترتیب ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن گوشت سفید و ۷۳۰ تن تخم مرغ اعلام  و اضافه کرد : مصرف روزانه مرغ گرم در کلاله سه تا ۶ تن و تخم مرغ ۲ تن است.

علی‌زاده ادامه داد: ۱۳ درصد از تولیدات کلاله مصرف مردم خود شهرستان است و ۸۷ درصد باقی مانده به سایر نقاط استان‌ و کشور صادر می‌شود.

وی بیان کرد: کلاله یک کشتارگاه مجهز با ظرفیت چهار هزار قطعه در ساعت دارد که تولیدات مراکز پرورش مرغ گوشتی شهرستان و شهرهای همجوار در این مکان کشتار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله ظرفیت تولید گوشت قرمز سالانه این شهرستان را سه هزار و ۳۰۹ تن اعلام کرد و گفت : ۱۶۸ هزار راس دام سبک و ۳۲ هزار راس دام سنگین در کلاله نگهداری می‌شود.

علی‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس قانون انتزاع که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد مسوولیت تهیه، تولید و نظارت بر توزیع هشت سرفصل محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره مردم به جهاد کشاورزی محول شد.

وی ادامه داد: از اول دی تاکنون تیم‌های نظارتی با همکاری قرارگاه ۱۷ ربیع ۴۳۰ مورد از صنوف بخش کشاورزی مانند نانوایی‌ها، قصابی‌ها، برنج فروشی‌ها، روغن فروشی‌ها و عرضه میوه بازدید و در نهایت ۴۶ واحد که ۲۹ مورد از آنها خبازی است بعد از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که بیش از ۹ هزار هکتار آن به صورت آبی و بقیه دیم کشت می‌شود.

print

پاسخی بگذارید