تاریخ: ۸:۳۸ :: ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
صدور هشدار زرد و نارنجی هواشناسی در مازندران

هواشناسی مازندران درباره آبگرفتگی معابر و کاهش محسوس دما برای امروز در نیمه غربی استان هشدار نارنجی و در نیمه شرقی هشدار زرد صادر کرد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،اداره کل هواشناسی مازندران با صدور هشدار زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج تا اواخر وقت یک‌شنبه ۲۴ دی در نیمه غربی استان بارش باران (در ارتفاعات مه آلود با بارش برف)، وزش بادنسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و احتمال رعدوبرق، خواهیم داشت.

آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن آب رودخانه ها، و در ارتفاعات و محور‌های کوستانی کاهش دید، لغزندگی، اختلال در تردد وسایل نقلیه، احتمال سقوط سنگ، احتمال بهمن و کولاک برف از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

همچنین هواشناسی مازندران با صدور هشدار زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج تا اواخر وقت امروز یک‌شنبه در نیمه شرقی استان بارش باران (در ارتفاعات مه آلود با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما، خواهیم داشت.

احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای و بالا آمدن آب رودخانه ها، و در ارتفاعات و محور‌های کوستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد وسایل نقلیه از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

هواشناسی مازندران از مردم خواست علاوه بر پرهیز از سفر‌های غیر ضروری بویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودرو‌ها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و سایر اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

print

پاسخی بگذارید