رییس کل دادگستری گلستان
تاریخ: ۲۳:۰۵ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
وزارت نفت برای راه‌اندازی پتروشیمی گلستان ۲ راهکار عملیاتی ارائه داد

رییس کل دادگستری گلستان گفت:مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران در خصوص پیگیری های صورت گرفته دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف طرح پتروشیمی این استان ۲ راهکار عملیاتی برای این پروژه اقتصادی پیشنهاد داده است.

حیدر آسیابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : بر اساس نظریه رسمی وزارت نفت با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم کارشناسی، سرمایه گذاران فعلی شرکت توانایی مالی اجرای طرح را ندارند.

وی ادامه داد : معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نامه ای راهکارهای احیای مجدد صنایع پتروشیمی گلستان را در قالب ۲ روش احیای طرح اوره و آمونیاک گلستان و ارائه طرح جدید با محوریت پتانسیل کسب سهم بازار بالا جهت جلب نظر سرمایه گذار جدید را پیشنهاد کرده است.

آسیابی خاطرنشان کرد : برای  اجرای طرح مناسب برای این پروژه مقرر شد تا کارگروهی با محوریت رییس کل دادگستری استان تشکیل  و تصمیمات لازم براساس نظر کارشناسان و فعالان بازار تعیین شود.

به گزارش ایرنا ، ۲۶ آذرماه بود که رییس دستگاه قضا در جریان سفر به استان گلستان در خصوص پرونده کثیرالشاکی «پتروشیمی گلستان» دستور داد تا این موضوع به صورت ویژه بررسی شود و در همین زمینه، اختیاراتی به دادگستری استان گلستان برای پیگیری پرونده داده شد.

چهار روز پس از سفر رییس دستگاه قضا، رییس کل دادگستری استان گلستان گزارش این پرونده را جهت تفویض اختیارات بیشتر به دفتر رییس قوه قضاییه ارسال کرد.

پس از آن در ۹ دی ، دستورات جامع رییس قوه قضاییه برای پیگیری پرونده پتروشیمی گلستان با دستور اکید رییس قوه قضاییه مبنی بر این که باید تمام اهداف و اقدامات ما متمرکز بر رفع موانع حقوقی پیش رو و همچنین راه‌اندازی پتروشیمی باشد، به گلستان ابلاغ شد.

با پیگیری دادگستری گلستان  ۲۷ دی ماه هیات کارشناسی شرکت پتروشیمی ایران به استان برای بررسی وضعیت طرح، اعتبارات و سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه‌اندازی پتروشیمی به گلستان سفر کرد

print

پاسخی بگذارید