رئیس انجمن انبوه سازان مسکن مطرح کرد
تاریخ: ۱۳:۴۴ :: ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
تبدیل شدن مسکن به کالای مصرفی با بورسی شدن

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: بازار مسکن با وارد شدن به حوزه بورس شاهد سرمایه ای شدن و فاصله گرفتن از مصرفی شدن می شود.

در حالی که بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که تنها راه برای کنترل بازار مسکن وارد شدن آن به بورس است اما از سوی دیگر هم بسیاری از سازندگان و انبوه سازان هم اعلام کرده اند که این اقدام تمام تلاش دولت را برای خارج کردن مسکن از کالای سرمایه ای را از بین می برد.

در همین رابطه ایرج رهبر گفت: پیش از این همواره مسئولان دولتی اعلام کرده بودند که مسکن را از سرمایه ای شدن خارج خواهیم کرد اما به نظر می رسد که اگر مسکن وارد بازار بورس شود شاهد سرمایه ای شدن این بازار خواهیم بود این در حالی است که باید بازار مسکن را تبدیل به یک کالای مصرفی کنیم.

به گفته رئیس انجمن انبوه سازان کشور باید برای بازار بورس دریچه ای در حوزه املاک و مستغلات ایجاد نکنیم چراکه این چنین اقداماتی باعث ایجاد رقابت بین سازندگان و سرمایه گذاران و در نتیجه سرمایه ای شدن آن می شود.

او می گوید: تنها را راهکار برای کنترل بازار مسکن ایجاد تعادل بین تولید و عرضه مسکن است این در حالی است که با اجرایی شدن آن شاهد رونق در بازار مسکن و در نتیجه مصرفی شدن بازار مسکن خواهیم بود که امیدوار هستیم با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی بتوانیم این بازار را رونق بخشیم.

print

پاسخی بگذارید