مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
تاریخ: ۱۹:۴۳ :: ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
مازندران میزبان ۱۹ گروه جشنواره تئاتر فجر است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از میزبانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور در این استان خبرداد و گفت : ۱۹ گروه تئاتر از استان های مختلف کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از  خبرنگار ایرنا ،حسین جوادی روز سه‌شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور که در ساری برگزار شد، افزود: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه در ساری برگزار می شود.

وی ادامه داد: گروه های تئاتر از گرگان ، بیرجند ، رشت، شاهرود، مشهد، پاکدشت ، قزوین، بجنورد، تربت حیدریه، پیشوا، گرمه، کرج و خواف در جشنواره منطقه سه تئاتر کشور حضور خواهند داشت .

دبیر جشنواره بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر فجر در چهار منطقه برگزار می شود، گفت: مازندران به عنوان منطقه سه این جشنواره به شمار می رود و ۲ گروه تئاتر با نام «مرگ با سوراخ اضافه »از بابلسر و « صنم » از ساری به این جشنواره راه پیدا کردند و در شیراز رقابت خواهند کرد.

وی به برنامه های تخصصی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اشاره کرد و افزود: برای این منظور ۱۰ شهرستان که هر یک در یکی از رشته های هنری فعال هستند برای ترویج این رشته ها در نظر گرفته شد که به طور مثال سوادکوه در حوزه فرهنگ بومی، نور به حوزه تخصصی شعر و تنکابن برای حوزه تخصصی تئاتر انتخاب شدند .

مازندران حدود ۶۰ گروه نمایشی دارد.

print

پاسخی بگذارید