تاریخ: ۱۸:۴۷ :: ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
چراغ بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در مازندران روشن شد

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور با نمایش "پیله های خیس" از گرگان فعالیت خود را در ساری آغاز کرده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به نقل از خبرنگار ایرنا ، پس از ۹ سال وقفه در اجرا و برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر فجر امسال با تصمیم مسوولان ارشد نمایش و تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این جشنواره به صورت حضوری و اجرای زنده در چها رمنطقه برگزار می شود.

مازندران به عنوان استان میزبان گروه های تئاتر منطقه سه کشور شناخته شد و قرار است در مدت برگزاری این جشنواره ۱۸ گروه نمایش از گرگان ، بیرجند ، رشت، شاهرود، مشهد، پاکدشت ، قزوین، بجنورد، تربت حیدریه، پیشوا، گرمه، کرج و خواف از امروز تا ۲۱ دی ماه در ساری به اجرای نمایش بپردازند.

امروز و در نخستین روز برگزاری این جشنواره پیله های خیس از گرگان ، باروت از بیرجند ، اسم شب ، ضحاک زهر ماری از رشت ، تا آخر خط از گرگان و نقطه صفر مرزی از شاهرود به اجرا در خواهند آمد.

قزل حصار از شاهرود ، زندگی شماره ۵۷۵ از مشهد ، پرواز با بالهای سوخته از پاکدشت ، پائیز نگفته بود از قزوین ، تهران کنار پنجره از بجنورد و شیموئید انتظار با بوی نرگس از تربت حیدریه نمایش هایی هستند که در روز دوم این جشنواره برگزار می شود.

سه شنبه بیستم دی و در سومین روز برگزاری این جشنواره منطقه ای پهلوان قلیچ از پیشوا ، ترنج از گرمه، نور مهتاب از کرج ، جشن از رشت ، دریازدگی از قزوین و الهه سنگ از خواف به عنوان نمایش هایی هستند در این روز اجرا خواهند شد.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره از امروز تا ۲۱ دی ماه در ساری در حال برگزاری است.

محمدتقی روحی افزود: با انصراف نمایش UN12 از شرکت در مسابقات ۱۸ گروه تئاتر از گرگان ، بیرجند ، رشت، شاهرود، مشهد، پاکدشت ، قزوین، بجنورد، تربت حیدریه، پیشوا، گرمه، کرج و خواف در جشنواره منطقه سه تئاتر کشور حضور دارند.

دبیر جشنواره بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه سه کشور با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر فجر در چهار منطقه برگزار می شود، گفت: از امروز با اجرای نمایش پیله های خیس به کارگردانی فائزه نوآبادی و نویسندگی مجید انوری به صورت رسمی این جشنواره هنری در مازندران آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر منطقه ای فجر پس از ۹ سال فعالیت خود را دوباره آغاز کرده است ، افزود: در این سالها بنا به نظر مسوولان تئاتر و نمایش وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی آثار به صورت دی وی دی به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد بررسی قرار می گرفت.

 

روحی ادامه داد: در سیاست های جدید وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزاری جشنواره های منطقه ای و اجرای زنده نمایش ها در دستور کار قرار گرفت و امسال به عنوان نخستین سال برگزاری این جشنواره است.

مازندران حدود ۶۰ گروه نمایشی دارد.

print

پاسخی بگذارید