رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
تاریخ: ۲۲:۵۷ :: ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
کشتارگاه ها در عرضه مرغ به بازار طبق مقررات عمل کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که با نابسامانی و بی نظمی در بازار با قاطعیت برخورد می‌شود، گفت: بدعهدی برخی کشتارگاه‌ها نسبت به رعایت مقررات اصلا قابل پذیرش نیست و اگر به همین روال ادامه دهند، به گونه ای دیگر برخورد می کنیم.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، حسن عنایتی کلیجی در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان افزود: قیمت مرغ در واحدهای مرغداری ۵۲ هزار تومان و برای مصرف کننده ۷۳ هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت جوجه یکروزه در سراسر کشور بین ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار ۹۰۰ تومان اعلام شد و انجمن جوجه یکروزه متعهد شد بیشتر از این قیمت تحویل ندهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران استان تامین کننده و تولیدکننده جوجه یکروزه است باید توجه بیشتری به قیمت ها شود.

عنایتی خاطرنشان کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها اختیارات تام شهرستانی را بر عهده دارند و تامین و توزیع مرغ و نظارت بر بازار بر عهده مدیران شهرستان ها است.

وی ادامه داد: تعاونی های شهرستانی متعهد شدند همکاری لازم را در جهت تامین مرغ به کشتارگاه ها را در دستورکار قرار دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که موجودی مرغ در فارم ها مطلوب است و نگرانی از بابت کمبود مرغ وجود ندارد، گفت: به دنبال آرامش بازار هستیم و تلاش کردیم با تعامل با کشتارگاه ها امور را پیگیری کنیم اما شاهد بی بدعهدی برخی کشتارگاه‌ها هستیم که قابل پذیرش نیست و اگر به همین روال ادامه دهند مجبور خواهیم بود بگونه ای دیگر برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه ما بر اساس سیاست و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی کار می‌کنیم و خودسرانه اقدام به ارائه دستورالعمل نمی‌کنیم، گفت: با نابسامانی و بی نظمی در بازار با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: مدیران جهاد کشاورزی پیگیری داشته باشند کشتارگاه ها را موظف به ارسال مرغ به استان تهران کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از وجود دلالان غافل نباشیم و باید شناسایی شوند تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد و از پلیس امنیت اقتصادی در این موضوع استفاده خواهیم کرد.

این مسوول خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی مسوولیت مستقیم در تخلیه و عدم وصول مرغ دارند.

عنایتی ادامه داد: از ظرفیت فرمانداران و تعاونی های مرغداران استفاده شود تا به روال قیمت مصوب ۷۳ هزار تومان برسیم.

طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

طبق آمارهای وزارت جهاد کشاورزی سالیانه بین ۲.۵ تا ۲.۷ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

print

پاسخی بگذارید